Jobber 2. påskedag!

 

Nei, det er ingen aprilspøk!
Det er ikke en gang en uskyldig liten Frodith-spøk.

Det er nemlig sånn at hjernen min er i alle fall halvveis på jobb dagen før jeg begynner på jobb. Det skjer i alle ferier, og egentlig alle helger også. Hjernen er skrudd på i forhold til jobbtanker fra tidlig ettermiddag dagen før. Jeg sitter ikke ved tastaturet. Men hjernen er på jobb.

Når man tar med i “regnskapet” at jeg også i alle fall bruker 1 dag på å koble ut hjernen i det jeg går INN i ferie også, så betyr det egentlig at jeg har mye mindre ferie enn de fleste andre. Jeg burde kanskje kreve høyere lønn?!

 

Om ikke alle har det sånn?

 

Nei.. det tror jeg ikke. Jeg har jobbet med mange folk jeg, som ikke har vært “skrudd på” før sen morgen den dagen jobber begynner igjen. Og knapt nok da. Så der er man rimelig forskjellige.

 

Og hvorfor er jeg så PÅSKRUDD da?!
Skulle tro jeg var statsminister eller noe sånt, minst!

Nei…si det… Det er bare sånn jeg er “satt sammen”. Hodet lever sitt eget liv noen ganger…

 

I dag er det sol på utsida. Og EGENTLIG var planen å ta det siste gulvet. Gulvvask. Men når det er SÅ fint vær ute da!! Må jo UT!

 

At jeg kan både vaske gulv OG gå tur sier du? 

 

Pøh!! Må være en april-spøk det der…

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg er sånn som deg….. bruker tid på å lande etter jobb, og begynner å lade opp til jobb dagen før……….! Så -sånn er vi nok bare! Og å vaske gulv OG gå tur – se det er jo umuuuulig når det er sol ute! 🙂

    2. Kanskje du skal starte å meditere sånn at noen av jobbgreiene ikke sniker seg inn når du har ferie og at du kan starte ferien akkurat når den begynner? 🙂 Jeg tror at både gulv og tur er en aprilspøk 😀 klæmmeflat <3

      1. Nei, det var ingen spøk. Jeg har faktisk vasket i dag også. Mange timer. Du vet… begynner med detaljevasking innimellom, og da tar jo alt lang tid…Vel… tur rakk jeg ikke. Men gikk til kafeen oppi gata, og spiser cookie og koser meg 😀 Ja, hadde trengt noe som koblet meg av i alle fall litt fortere enn nå.. 😀

    3. Det der kjenner jeg meg VELDIG igjen i. Bruker flere dager på å “lande” inn i ferier. Og så “skrus” alt på igjen siste dag før oppstart! Til og med nå, uten daglig jobb å gå til, har jeg brukt en time i dag til å forberede uka som kommer ;.) Både mentalt og praktisk.

    4. Jeg er brennsikker på at gulvene fremdeles er i huset når du kommer hjem fra en velfortjent 2. påskedags tur. Det er garantert en god måte å døyve påtrengende jobbetanker. Men jeg tror jeg kan skjønne det litt, selv om jeg slett ikke kan vite det – men jobben din må være ganske intens mentalt. Så da kan det bli sånn at av/på knappen blir i tregeste laget. 🙂

      1. Joda, gulvene er her hele tida. Men ikke TIDEN min. Og de er jo så til de grader til stede med all skitten hver dag, så nå MÅTTE jeg, siden jeg hadde tid 🙂 Jeg skylder alltid på tiden 😛 Ja, litt mentalt slitsomt innimellom. Men tror mange andre tar samme type jobb med et skuldertrekk, til sammenlikning.. 😀

      1. Ja, gulvene er der, men ikke jeg… For jeg er på jobb. Men i dag var jeg der. Og nå er de rene(re), og jeg har fått en tur på kafe, og belønning 😀

    5. Da jeg var i jobb var jeg og påskrudd dagen før jeg skulle tilbake etter noen feriedager. Som regel takk jeg innom jobben og leste gjennom mailer og sånt og. Brukte og gjerne et par dager på å skru meg av når ferien startet og..
      Og jeg vet ikke hvor mange ganger ferien min ble avbrutt av en telefon eller fem, en krise eller et møte jeg bare måtte på.
      Det høres slitsomt ut, men det var sånn jeg var skrudd sammen.

      1. Ja, da er vi ganske like der 🙂 Ingen som ringer heldigvis. Jeg ødelegger mest selv. Får lyst til å slå meg selv i hodet med noe hardt innimellom. Slutt med den påkoblingen så tidlig liksom 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg