Jommen sa jeg VÅR…Hrmf…

 

Her har jeg nærmest stått med lomma full av blomster, og sunget vårsanger.

Jeg mente selv jeg kjente gresset gro under tærne mine.
Jeg innbilte meg jeg hørte gåsungene flakse på seljekvistene.
Merket lukten av salt sjø nærme seg..
Kjente skjørtekanten blafre kjælent langs vinterbleke legger som hadde forvillet seg ut i det fri…

 

 

Vel…Jommen sa jeg VÅR!!

Her har det snødd og snødd i hele dag!! Det ligger tykt utafor.

Jeg må snart kjøpe ski, for å få kommet meg i butikken.
Sandaler og skjørt er kastet langt inn i skapet… IGJEN..
Gåsungene dro sin kos.
Vinterbleke legger er og blir vinterbleke, godt inntullet i tjukk-buksa…

Jommen sa jeg VÅR!

 

 

#vinter #vår #endringer

 

13 kommentarer
    1. Ja, det er bare å kle seg godt! 15 minusgrader her i dag tidlig, så det var en kald fornøyelse å gå til trening 😉 Vurderte et sekund å bli hjemme, men bare et sekund da. Har jo så mye varme klær, så det var ingen god unnskyldning. 😀

    2. Mars er lunefull! Men etter å ha fått en liten smak av vårfornemmelsene så vil vi ikke ha vinter! Ser de melder litt snø her også etterhvert, men nå håper jeg det heller kommer som regn. Vil ha vår nå! Klem <3

    3. Ler meg ihjel. Det er Norge, det. Burde være vant til sånt her.
      Det snødde et par minutter her jeg bor, men resten var regn. Her ligger ingen snø lenger. Ja, det er vår, men litt guffen og kjølig i dag.
      De gangene jeg faktisk har hevet et øyebryn i lett undring, er når det har haglet som besatt i juni eller juli. Akkurat de månedene forventer jeg at alt som faller ned fra oven er smeltet på veien ned.

    4. Nei det er ikke mye som ligner på vår ute i dag… Det har jo snødd i hele dag, og gjør det fortsatt. Er nok for tidlig å pakke bort vinterjakke, lue og vanter ser det ut til 😌

    5. Jeg skal stå av en runde til med kulde, den kommer til helgen her vest meldes det, men overhengende fare for masse snø er det vel ikke. Men etterpå får det bli vår, sånn på skikkelig. Nå som det allerede har vært noen flotte dager, kjenner selv jeg at vår og varme skal bli godt nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg