Juks og fanteri

I disse tider med sosiale medier, er bilder noe av det “hotteste”…Enten LIVE, via You-Tube, vlogger etc hvor man kan legge ut videoer av hvordan man “virkelig er”, eller alminnelige foto som viser “livet ditt”. Hermetegnene har jeg med fordi denne “dokumentasjonen” av livene våre er jo ofte alt annet enn LVIENE VÅRE eller VIRKELIGHETEN.

Når man lager en video eller legger ut et bilde er det jo ofte ikke et tilfeldig bilde av livet som “det er”, men ofte regissert og til tider også ganske så manipulert. Og de fleste av oss er klar over dette. Så om man ikke har vært gjennom kirurgiske inngrep, og på den måten er litt “manipulert” i seg selv, så er det mange som manipulerer litt med bilder i alle fall.

For bilder kan si mye…men kan også være skikkelig juks og fanteri…

 

 

Man kan stille seg i posisjoner og vinkler som gir en verdens lengste bein. Man ser slankere ut enn mange, og høyere ut enn alle jeg kjenner..

 

 

Men man kan også bli bitteliten med ganske så korte bein om man finner en litt annen vinkel.. 

 

 

 

Og sannheten er som oftest et sted midt i mellom.
Jeg har overhode ikke noe lange bein. Ganske standard. Leggene er litt brede. Hoftene også. Overkroppen ganske så vanlig, med litt “damearmer”.

På disse “tullebildene” jeg tar inne er det lett å avsløre “bløffen”, på andre bilder kanskje ikke så tydelig. Det som er viktig i disse tider hvor vi overøses med bilder både på Instagram, snapchat, blogger, Facebook osv er å ha i bakhodet at bildene ikke sier så mye om LIVENE våre, uansett om bildene er manipulert eller ikke. Man gir som oftest bare bilde utad av det de vil at verden skal se, men bak “rattet” sitter ofte en annen…

 

#sosialemedier #lureri

6 kommentarer
    1. Mye en kan gjøre for at en kan bli litt “finere” lissom…. og det er mye glam og fancy på både bilder og tekst på sosiale medier – alle viser bare fram det beste og det som er bedre enn det…. 🙂

    2. Flotte bilder. Jeg som har møtt deg, synes du var akkurat som jeg trodde!!! Men klart vi kan fikse litt om vi vil. Vi er vel vår egen værste kritiker. Jeg liker sjelden bilder av meg selv, men det må jo være noen i albumet av meg også uansett.Så bilder blir det. Ha en vakker dag. Klemsiklem.

    3. Man blir som man er på bilder sier mange, men det er stort sett om de bildene de ikke synes noe særlig om. Men både posisjon og lyssetting har mye å si. Det er vel derfor vi har egne casting folk til visse prosjekter. Synes det er gøy å eksperimentere litt, men gjerne ikke med meg selv i hovedrollen. Men det er jo du skikkelig dreven på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg