Kadonk-kadonk… Tog for tog…

Tog for tog…Ikke buss for tog… Tog for tog- Bergen – Oslo.. Men fortsat  VY!! Og det sier kanskje noe..for oss som bor i Norge i alle fall..

 

 

30 minutter forsinket. Bestemt meg for å ikke være irritert. Har ferie. Kjøpt mat, som jeg innhalerte da jeg omsider var ombord. Nudler fra Deli de Luca.  Flyttet rundt som en nomade i starten av turen, pga alle som hadde venner de ville sitte ved siden av. 

Så kom kuldegradene i vognen. Air condition som har overtatt kontrollen. Tillot meg å grynte litt. Spurte som en “snill liten gris” om det var mulig å skru ned Air condion bittelitt. Siden alle i vognen satt med boblejakke og hette på.

“Beklager- i denne vognen fungerer ikke AC!”

Hrmf…tenkte jeg…den funger litt FOR godt spør du meg…så godt at den har blitt sjefen i vognen. Siden jeg er litt reisevant for tiden visste jeg det var mulig å tigge til seg et teppe, så det har jeg fått. For plass i en varm vogn har jeg jo ikke..

 

 

Plutselig ble jeg litt engstelig… Kan ikke huske å ha pakket ned Salt og Pepper… Sitter de på et hotellrom i Bergen og piper nå, av sult og frykt og følelsen av svik?? Eller pakket jeg dem ned? Kan ikke huske at noen satt der igjen når jeg gikk heller…

 

 

Hm…For sjekke kofferten og sekken når jeg kommer fram.. I 23-tiden.. I mens kan jeg jo sitte her og tenke på hvordan jeg skal rekke å vaske alle klærne mine før NESTE tur jeg skal ut på… Dette var ferien sin med mange planer får man si! 🙂 Kadonk-kadonk…Toget nærmer seg Nesbyen…

 

#tog #vy

8 kommentarer
    1. Åhh, at jeg ikke så dette før, ellers så skulle jeg stått på Sokna stasjon og vinket til deg! 💕 Jeg innbilte meg at du skulle ta nattoget hjem igjen også, og da hadde jeg nok vært i min dypeste søvn innen du passerte. Håper du er frisk og rask idag til tross for en kjølig togtur, – og at Salt og Pepper ikke ble igjen i Bergen!! Ha en fin mandag! ☺️🦋☀️

    2. Rr det varmt kan det være godt med aircondition, men ikke når det blir så kaldt at man må sitte med både boblejakke og pledd 🥶 Håper Salt og Pepper kom med i bagasjen 🤔

    3. Kadunk,, kadunk.. ja jeg har reist noen turer i alle retninger med tog. Kjenner igjen ganske så mye 🙂 Lykke til og god tur siste strekket 😀

    4. ÅÅÅ, sånn kulde er ikke greit. Fort gjort å bli sommerforkjølet. Og dem er det mange av nå. Salt og Pepper må være med ….Hvis ikke, stakkars….

    5. Så kjedelig med ac i vognen. Jeg forstår ikke hvorfor det nesten alltid må være så kaldt på tog. Og tog for tog den var litt morsom:-) Ja, håper virkelig du husket salt og pepper:-) God togtur videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg