Kafélivet endrer form..

 

Jeg og søs, adoptivsøs, Lady August har funnet en fin løsning på å treffes når Coronaen har hindret oss i å treffes fysisk. Vi går rett og slett på café på nett. Dvs Messenger. 
Lager oss kaffe, avtaler tid og sitter klar med lap-topen. I dag hadde jeg til og med strikketøy med på cafétreffet.

 

 

 

Skravla går og det går fort en time og vel så det. Nå var det lenge siden vi hadde “truffet” hverandre så vi hadde mye å oppdatere. 

Søs har forsket mye på mat og hva som er sunt for kroppen. Nesten det eneste jeg husker hun sa, og det var i alle fall det viktigste, var at mørk sjokolade er veldig sunt!! Jeg visste jo egentlig det. Men jammen deilig når flere sier det 😀

 

 

I dag var vi til og med ute og gikk tur i hagen hennes. Fikk oppdatering på hvor langt drivhuset var kommet, og fikk sett på de små miniatyrhusene hennes. 

 

 

 

 

 

Hun har hagen full av sunn mat som er bra for kroppen også. Dette bruker hun til å lage mat fra bunnen. Ikke nok med at hun er superflink både som sanger og kunstner, men hun har jammen meg blitt en flink kokk også. Eller mulig hun egentlig alltid har vært det…Søstre av forskjellige foreldre er nemlig ganske ulike på sånt…

 

 

Hun har sitroner som vokser på vinterstid, og ekorn som kommer valsende inn i hagen som små hundevalper. Hjemmet hennes er både botanisk og zoologisk hage 🙂 

En herlig morgen å starte dagen på dette. Alltid kos meg skravlings med verdens beste adoptiv -søs. Det går an å treffes på café uten å flytte på seg overhode, café-livet forandrer seg nemlig…

Nå har vi avtalt å prøve å treffes fysisk igjen snart også. En liten gåtur eller noe. Høsten er jo fin å være ute på så sant det ikke “blåser kattunger”. (les innlegget)

 

 

#vennskap #treff #bloggvenn 

16 kommentarer
    1. Takk for en superkoselig kafeprat eller kaffeprat (selv om jeg hadde varm sjokolade) hehehe og tusen takk for alle de fineste ordene <3 smask. Det er så koselig å snakke med deg, verdens beste søs <3 gooodklæmmeflat litt sidelengs og oppned <3 <3 <3

      1. Ja ,superkos å prates igjen 🙂 Nå var det alt for lenge siden. Men nå får vi sikkert til en treff LIVE også 🙂 Høsten på liten gåtur er topp. Ha med niste og sånt 🙂 Jeg fikk meg en liten snutelufting i dag også. Og sov i to timer 😀 Spiste ute etterpå. Nam <3 Klemmer søsklemmer med olivenolje på 😀 For det er sunt 😀

    2. Så koselig å møtes sånn 🙂 På kafe sammen men hver for seg. Vi blir kreativ under corona i hvert fall 😀 Nå skal jeg ut og spise i RL hos noen venner, neida, vi er bare 8, holder de bergenske reglene 🙂 7 retters – gleder meg . god lørdagskveld – klem

    3. Det der var lurt og smart på samme tid. Her er det tomt for kaffe så pulverkaffe er tingen her nå. Kunne jo kjøpt kaffe i dag men det haster ikke. Har hatt en spasertur gjennom CC i dag og snuste på litt av hvert. Er blitt en god kunde hos Nordli, Pets og Baker Hansen. Men nå tar jeg en pause fra CC av den grunn av jeg har vært på turne der 3 dager på rappen. Og det slits på kropp og lommebok. Nå skal jeg slappe av og legge meg og lytte på radio. Ha en fin kveld.

    4. Flott idé til vennetreff på en smittesikker måte. Whereby.com er et alternativ hvis man vi være flere enn en, har jeg latt meg fortelle. Har selv prøvd det, og det fungerer både med lyd og bilde. Man kan være maks 4 uten å kjøpe seg opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg