“Kan noen rydde rommet mitt?”

 

Av og til skulle jeg ønske at jeg bodde hjemme… Altså hjemme som i barndomshjemmet…

 

 

Høres kanskje litt rart ut?

Jeg mener…jeg er 56 år nå…. Hvem ønsker vel å bo hjemme når de er 56 år?

Jo JEG!! Sånn av og til i det minste. 😁
Av og til lengter jeg tilbake til tiden da jeg bodde hjemme. Hvorfor det? Jo, alt dette med HUS og sånn. Jeg er liksom så veldig lite interessert. Interiør, interiørblader, interiørbutikker.. Gjeeesp..

 

 

Jeg sliter med å få kjøpt nye ting, når noe går i stykker. Skap, kjøleskap, duker, whatever… Kjeeedelig. Blomster dør mens de står og SKRIKER etter vann..
Jeg hater å vaske hus! Rydde hus!
Jeg hater å lage mat! Det er ikke for ingenting jeg kalles “Miss Ferdigmat”

 

Jeg elsker å blogge og fly på byen å fjase som en annen tenåring… Henge rundt på kafeer og titte på folk.

 

 

Jeg elsker å komme til ferdig laget mat… Laget av noen som KOSER seg med matlaging, og kun få en beskjed av og til om å rydde rommet mitt… Jeg elsker lukten av grønnsåpe og nystekte vafler ordnet av noen som LIKER huslige sysler..

 

Men jeg er voksen… 
Jeg har flyttet ut, og mamma lever ikke lenger. 
Jeg bor med Hr Frodith, og vi må bare gjøre disse “voksne tingene”, jeg vet… Og VI GJØR DEM… innimellom….  Det er bare så himla kjedelig! Og jeg er totalt blottet for det mye omtalte “husmor-genet”. 
Og når det ikke ER der i utgangspunktet, så er det mye verre å ØVE SEG OPP til å få gjort disse tingene…

Ja-ja.. 

 

Nå skinner sola.. Jeg har sneket meg ut på cafe, selv om deler av huset ikke er vasket og ryddet ennå.. Men jeg trenger altså å se litt folk, blogge litt fra kafe og sysle med sånt som ungdommer gjør.. Så: 

“Kan noen være så snill å rydde rommet mitt!!” 😂

 

 

 

 

22 kommentarer
    1. He he så gøy at du har fått tilnavn til matlagingen også, jeg har fått høre “Torodronninga” Matlaging er kjedelig, like kjedelig som husarbeide.

    2. Jammen er ikke dette perfekt da? Du vet hva det er snakk om, og trives med det. Og det samme har jeg inntrykk av at Hr Frodith også gjør. Da må jo de huslige sysler legges på nivå: «innfallsmetoden»!
      Og dere har all verdens mulighet til det, med alle se muligheter i byen din.
      Jeg er brennsikker på at ingen sprekker av den grunn.
      Alternativet er å endre blogge konseptet ditt, og begynne med en «Husmorblogg» , min vei mot den perfekte husmor. Men for å si det med Jon Almås, den legger vi død! 🤗

    3. Hahaha, for et herlig innlegg! Husmorarbeid er kjedelig, men det må jo dessverre gjøres! Skjønner godt at du skulle ønske deg at du bodde hjemme akkurat da…! 🙂

    4. Haha, det lureste er vel å ikke la det blir rotete, for da slipper man å rydde… Men det krever mye selvdisiplin av det systematiske slaget 😀 Jeg er heller ikke så voldsomt huslig, og når jeg har funnet en duk jeg trives med, kan jeg ha den i mange år! Kommer ikke på å skifte ut ting, og trenger jo ikke det når ting fungerer greit. 🙂

    5. Eg kjenner meg igjen. Liker ikkje ryddig og vasking. Men har et triks. Er det for rotete inviterer eg bare andre til kaffebesøk. Da legges ikkje røret på, før eg er igang med ryddingen. 🙂

      1. Nei, men jeg trenger lenger tid til vasking her enn bare fra røret legges på og til en LITEN stund etterpå 😀 Så det besøket bør avtales i god tid 😀 Eller…man kan bare treffes ute 😉

        1. Ja, å treffes ute høres jo ut som den enkleste løsningen. Men den hjelper deg jo ikkje å få vasket og ryddet. Men da har eg en annen metode. Det er at du setter av en viss tid, som å sette en stoppeklokke på for eks 30 minutter. Og så bare rydder du i vei til klokken ringer. Når den ringer, da er du ferdig for idag, og jobber videre dagen etter. Gjør du dette hver dag, da vasker og rydder du 3-3,5 timer i uken. Lurt?

    6. Nope ! Men rydde rommet gjorde jeg ikke da jeg bodde hjemme, heller 😂. Må være kreativitetsfremmende hauger her og der. Katta bryr seg – vel – katta om det, så ingen plages 😁.

      Husmor- og sanke-gen fikk jeg, da – men ikkeno’ shopping-gen 😄. Kos deg på cafe 👍.

      1. Jeg måtte rydde rommet. Men det var ikke stort mer. 😀 Shopping-gen skal jeg love deg jeg har, men det trenger jeg vel ikke fortelle 😀 Bare si fra hvis jeg skal bli med deg på shopping. Hvis du trenger shoppe-hjelp 😀

        1. Skal ikke se bort fra at jeg kommer tilbake til det, om en tur til Tigerstaden skulle bli aktuelt 😂.

          Måtte jo vært gull med en Frodith-anbefalt kjole i skapet 😊.

    7. Hehe, ja her er det også null interesse for interiør! 😝 Jeg gjør det jeg må innendørs, men blomster er jeg glad i da. Litt skippertak når det kommer gjester, og de bør helst si ifra før de kommer. 🙈 Liker bedre hagearbeid og annet utendørs. Herlig på kafé, viktig å gjøre ting man har lyst til også! 🥰👍

      1. Jeg liker egentlig å holde på hjemme. Eller, ko jeg gjør jo det. Når energien er der. Når jeg har tid. Jeg liker i det minste at det blir …om ikke strøkent så såpass ryddig at jeg ikke får hjertestans hvis det skulle komme uventede gjester

      2. Føler det blir litt MYE som jeg har lyst til, og litt LITE av dette voksen-greiene.. 😀 Her kommer INGEN inn om jeg ikke har invitert 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg