Karma is a bitch!

 

God morgen fra “påskefjellet”!
Neida… har ikke noe hytte vet du…heller ingen bil å reise til fjells med…
Men jeg har likevel klart å skade meg i “akebakken”, “fjellet” eller hva vi skal kalle det..

 

Jeg er sikker på at dette er karma!… 😉
Når det er påske skal man nemlig holde seg for seg selv. Traske rundt innafor de 4 veggene man har vært innafor de siste 12 månedene. Jeg har jo ikke noe problem med å forstå det, EGENTLIG… Men sånn i rykk og napp så røsker det litt i “rampefoten”.. Jeg bestemte meg for å bytte vegger for et par dager. Jeg krysset grensa!! Det finnes nemlig ikke grensevakter mellom kommunene (hysj), så jeg tok turen over til nabofylket, som jo ikke er anbefalt egentlig.. Nå er smitten like stor i begge fylkene omtrent, og jeg skulle bare på hjemmebesøk til søsteren min, som bor alene. Så sånn EGENTLIG skulle det nesten være innafor. HUN har nemlig lov å ha besøk. Men kanskje ikke av meng? 

I alle fall skulle vår lille kveldstur opp mot en topp i skogen lage en litt trøblete start på påsken…
Med isete partier, og en Frodith helt “brodde-løs” gikk det som det måtte gå: Jeg falt med dunder og brak på isen. Og med en kropp som ikke har rørt særlig på seg på i alle fall et år, så skal jeg love deg det smalt!!! I alle kroppsdeler! Jeg falt tungt! Smalt begge hender i bakken så det sang. Blodårene spratt blå og klare opp, som blåveis en vakker vårdag…Bare disse var ikke særlig vakre. Blødde litt også..

 

 

Fikke stavret meg hjem til søsters. Møtkkete og forslått. Vasket og forbandt meg. Plaster på en hånd og “bandasje” på den andre. Ikke særlig stas med sånne fall for meg som bruker tegnspråk daglig…

 

 

Men selv om “karma is a bitch” så er ikke søsteren min det! 😀
Hun hadde nemlig laget verdens koseligste “hotel-rom-overraskelse” til meg. På puten lå mini-påskeegg, kylling og en påskegave!! 

 

 

 

Bittelitt snop i egget så klart.
Men klarte å få “kjørt i meg” en hel masse som “lå utafor” egget også….

 

 

Og påskegaven: En skikkelig fin Mummi-kopp!! Den heter visst vennskap.
Søsers og jeg er jo verdens beste venner, så dette var veldig passende. Det var SÅ koselig med gave <3

 

Så selv om helgen startet litt teit, har jeg det som plommen i egget. Jeg koser meg jo maks sammen med søsters. Og føler jeg er verdens heldigste som får være på ferie her et par dager. Og i dag er hånden bittelitt bedre enn i går. Så dette går seg til 🙂

 

 

#påskeferie

 

 

17 kommentarer
    1. uada ,det skulle jo ikke være is nå ikke så mye att en detter iallefall ,da var det godt å være hos søster ja og gave også :=) vet snart ikke hva som er lov og ikke jeg ,vi skal jo til Trøndelag på torsdag ,men nå er det lite smitte både hos oss og i Trøndelag så krysser fingrane for att det går bra ,vi har egen bil og skal bare være hos sønnen vår,masse god bedring

    2. ååååh stakkars deg søs <3 Masse blåsepå og god bedring <3 Har ønska sommer nå så isen blir vekk i en fei. Kos deg med søsters og miniegget 😀 Det var kjempesøtt! Men såklart ikke noe for slike som meg hahaha stor god påskeklæm <3

    3. Uff da, det der var jo skikkelig uheldig. Men da havner du i “statistikken” over skader i påsken, som seg hør og bør 😉
      Koselig med å gå på besøk, og ikke minst med den hyggelige overraskelsen ♥
      Ja, hun har lov til å få besøk, og det har jeg også, og har gjort bruk av den muligheten 😀
      Ønsker deg en fin Påske ♥

    4. I alle dager,,, byjenter på glattisen… makan altså. Men godt at det gikk rimelig bra. Skal ikke sladre til en kjeft om grensekryssing. Kos dere masse.. du og søsters. 🙂 Vel fortjent på alle måter 😀 Klem

    5. Uffameg – jammen godt du ikke brakk noe! Håper du kommer deg fort ut av bandasjeringen! Kos med gave – hils så masse til søs! Gooood klem <3

    6. Hjelp, så fort gjort det er å falle overende. Så glad du er bedre i snakkehendene!!!! Skjønner du blir stelt godt med. Godtsaker, ny kopp og luksus. Nyt det og god bedring. Klem 🙂

    7. Dette hørtes mest koselig ut, til tross for fall som så klart er kjedelig. Koselig med ei god søster, godt med snop og være sammen. Og så var det et godt og underholdende skrevet innlegg. Men en blir lei av denne tida.

    8. Bra du får god forpleining av storesøster. Jeg synes ikke du har vært så veldig rampete. Jeg tror ikke på at du ble “straffet” for rampestrekene heller! 😉

    9. Uff, håper det går fint med hånda 🤗 Godt at det ikke ble brudd, det hadde vært kjedelig. Godt din søster tar godt vare på deg. Sender noen trøsteklemmer 😘

    10. Å, det er såå fort gjort! Kjedelig, men godt den ikke var brukket.
      Veldig koselig å få slike påskegaver, og bli gjort stas på. 🥰
      Masse god bedring til deg. Klem 🙂❤

    11. God morgen!

      Godt det ikke er brudd i armen da…. !!!! Vondt er det uansett når man faller og slår seg 🙁

      Lag dere gode dager sammen – og god bedring til deg 🙂

      klem

    12. Ja, det er fort gjort å falle, og godt det ikke ble noe brudd! Litt bra det er påskeferie og ingen undervisning på mange dager. 😊 Så koselig med påske-overraskelse! 💕 Kos dere! 🐣

    13. Det er så fort gjort å falle, god bedring. Så kos med påskeegg overraskelse☺ på rommet. Kos dere masse☺.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg