Kjerringa mot strømmen?

 

Noen ganger tror du kanskje jeg “kverulerer”?
At jeg er “kjerringa mot strømmen” og så ABSOLUTT vil si i mot det andre sier?

Vel…tro hva du vil! Jeg er ikke sånn!

Alle klager over 2020. Og jeg er jo såpass oppegående at jeg skjønner HVORFOR. 
Må jo innrømme at jeg fikk LITT hakeslipp i starten jeg også, sånn uti mars en gang: med hjemmekontor, venneforbud, og et hersens virvar av digitale plattformer å forholde seg til.

Jeg stirret febrilsk framover og håpet at alt skulle “gå over”….

 

 

Og på en måte gjorde det det. 
I min verden altså.
Jeg har jobbet rumpa av meg, det er så…
Jeg har hatt et rart år, hvor ingenting har vært som før, ingen tvil om det…

Men når er det egentlig det da? Når er ting som før?
Vi beveger oss jo framover hele tida, og ting endrer seg..
Det var vel det jeg fant ut. Hvis ikke verden kan ta ting i MITT tempo, så MÅ jeg faktisk bare henge med der vi ER. Jeg kan banne litt, og “til og med” klage litt, men jeg har hengt med..

Og når alt kommer til alt, i dette “rare” året. Så har jeg lært himla mye, både om andre og om meg selv. (…også jeg som trodde jeg var ferdig utlært om meg selv..). Jeg har jo lenge visst at jeg led av “flink pike-syndromet”, og at det ikke var helt sunt…. så godt som det SATT FAST hos meg. Men dette året ga meg ingen sjanse, jeg MÅTTE tåle å ikke være flink lenger. Jeg MÅTTE tåle å be om hjelp for hundrede gang, fordi jeg ikke kunne.. Og det har jo bare vært sunt og bra, for da har jeg lært himla mye. Så nå er jeg jo enda flinkere 😀

 

 

 

Poenget mitt er: jeg har hatt et snabla fint 2020 jeg, midt i all gørra… 
Så kan du bare si hva du vil!
Kalle meg “kjerringa mot strømmen” om du synes det er berettiget 😉

 

 

#året #utvikling

10 kommentarer
    1. vi bør lære litt av det alle ,livet går framover uansett hindringer og vanskligheter som dukker opp ,vi kan ikke stoppe klokken det går ikke ,vi må faktisk bare henge på så godt vi kan ,jeg har også hatt mange fine dager i dette året ,noen ting er vonde ,noe må vi ta med inn i 2021 men vi kan også bestemme oss for å framheve dei fine dagene og gjøre det vi kan for att dei får regjere på toppen :=) godt nytt år da

      1. Ja, den evne jeg har arvet av mamma. Jeg så opp til henne for å klare å gjøre det. Men ser ut som jeg har arvet noe av dette. Så jeg er vel egentlig heldig. Det er litt i genene, og ikke bare “selvgjort” 🙂 Klemmer tilbake <3

    2. Godt å vite at man aldri blir for gammel til å lære noe nytt. 😀 Sånn nasjonalt og for mange mennesker så har ikke 2020 vært noe godt år. For min egen del så har det vært ganske bra, men kunne ha vært bedre. Likevel er jeg frisk og får være glad for det. 🙂 Kos deg og ha en fin nyttårsaften! 😀

      1. Ja, jeg så du hadde litt samme opplevelse som meg. Jeg har ikke byttet jobb, men hos meg endrer jobben seg hele tida, selv om jeg er på samme plassen 😀 Men vi lærer nye ting om oss selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg