Knekkebrød hos kongen..

 

I dag har jeg besøkt kongen. Eller i alle fall hagen hans.
Kari og jeg har vært på trimtur i byen. Det er ikke lange biten fra meg og opp til kongen, men et par kilometer er det i allefall. 2,5 faktisk. Til sammen 5 km altså. Lurer på om det kan regnes som en liten trimtur? Det var i alle fall nok trim til at det var HELT nødvendig med knekkebrød-niste i sola på gårdsplassen hans… 

 

 

Mange skulpturer i parken der, både av det tradisjonelle og naturalistiske slaget….

 

 

…..og de litt mer spesielle og moderne slaget…

Det er jo faktisk barns tegninger som har vært arbeidstegningene til disse moderne skulpturene der oppe..

 

 

Det er også noen “skulpturer” som antageligvis er laget av PIL. Likner veldig de som står i botanisk hage som er laget av pil-treet i alle fall. 

 

 

Det ble ingen kjolefredag denne uken, så jeg slo til med kjole-søndag i dag i stedet for..

En kjole av ull passer bra i den “skumle” vårluften, for en som liker å pynte seg uansett vær og føreforhold 😉

 

 

 

 

Fantastisk flott dag! 🙂 

 

 

#byliv #slottsparken

11 kommentarer
    1. Så hyggelig av dere å besøke kongen! 😀 Artig å se hvordan det ser ut der. Kan ikke huske å ha sett noen av skulpturene, så enten var de ikke der for 20 år siden, eller så befinner de seg i glemmeboken min. 😀 Stilige damer! 🙂

    2. Så fint det er der! Jeg har bare hørt om skulpturparken der, og den står på lista over det jeg skal besøke neste gang jeg er i Oslo. Jeg var inne på Slottet for mange år siden, men da var ikke skulpturene på plass ute der ennå.

    3. skulle gjerne hatt en sopp eller to i hagen jeg også laget i pil ,skikkelig fine ,kjekt du og Kari koser dere sammen ,og kjolesøndag er like bra som kjolefredag ,jeg hadde kjolesøndag også men ingen bilder av meg da

    4. Jeg kan drøye litt med å besøke han ser jeg, tenkte å vente til alle krokusene blomstrer der. Det er noe nytt å oppdage nesten hver gang en er der, for jeg er sjelden der på samme tid av året.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg