Kontrollfreak jeg? Pøh!

Jeg er da for svarten ingen kontrollfreak heller vel….

 

 

Jeg liker bare å ha 100 % oversikt….

…over ALLE livets sider….

….til enhver tid…

Det er da vel ikke for mye forlangt…

eller?…. 😉

 

 

Jo eldre jeg blir….vel jeg er jo rimelig ung da… men anyway..Jo eldre jeg blir altså – jo mer behov for kontroll har jeg.. Jeg kjenner det KLØR på innsiden…både innsiden av “skallen” og egentlig i hele kroppen… hvis situasjoner rundt meg blir FOR løse..Og jeg kjemper intenst for å få kontroll over situasjonen.  Må i tillegg innrømme at jeg ikke forstår helt at folk kan ønske å ha det på noen annen måte..

Når jeg tenker meg om så har jeg vel egentlig vært sånn siden jeg lå  i vogna.. Så det betyr vel at det ikke har noe med alder å gjøre. Det betyr at jeg fremdeles er “ungfolen” jeg alltid tenker at jeg er… men at jeg nok bare er en “kontrollfreak” likevel…  😉 OG at det bunner i “flink-pike-syndromet”…

Det skal sies at jeg jobber med saken.. At jeg sier til meg selv igjen og igjen at jeg TRENGER IKKE å være så flink pike, og at jeg derfor kan løsne litt på de “stive skuldrene” innimellom.

 

 

Hvor flink pike må DU være? Og hvor mye KONTROLL må du ha? 😂

 

 

12 kommentarer
    1. Hihihi, men jeg kjenner meg igjen! Jeg liker å ha kontroll på ALT – men det er jo heeeelt umulig egentlig! Prøver derfor å “ta livet som det faller seg, ta livet som det faller seg, glem alle MINE sorger og besvær…..”! Ønsker meg lykke til lissom….. Klem <3

    2. Det varierer hva jeg er. I noen tilfeller vil jeg ha kontroll, mens i andre tilfeller går det helt fint. Synes ikke det er negativt å vil ha kontroll. Av og til må man ha kontroll f.eks på jobb hvis man skal få til jobben.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Jeg var litt sånn før, men ikke nå lenger. Bryr meg minimalt. Det eneste er når jeg skal på tur til ukjente steder, for det har jeg ikke gjort så mye. Da må jeg forberede meg på det meste, huske på ting osv., – overlater ingenting til tilfeldighetene da nei.😅😂

      1. I forhold til fritida, og reiser er jeg rimelig relaxed, tar ting på sparket, så den delen er litt overdrevet i innlegget 😀 . Men i jobbsammenheng.. der er jeg rimelig kontrollfreak ja..

    4. Du er deg som du er, nyt det…og det du vil ha annerledes kan du kanskje få til slik du vil. Litt alt, tenker jeg…men er grundig avvent å føle meg som «flink pike», og noen ganger har jeg kontroll, noen gang ikke :).

    5. Jeg har vært også slik, men etter at jeg ble fikk kronisk sykdom, har jeg lært å ta det med ro:) Det går bra likevel om ikke alt er på plass:)

      1. Nei, jeg vil ikke bli KALT det jeg heller, og jeg tror ikke andre nødvendigvis ser på meg som det. Det er mer et krav jeg setter til meg selv, at jeg skal være så HIMLA flink til alt. Liker dårlig å ta ting på sparket, når det gjelder jobb i alle fall..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg