Kos, kake, kafé, kunst og klær..

Lenge siden jeg har vært på landet nå.. Sånn som i dag. Før var jeg jo ofte, for å besøke mamma. Etter mamma døde er det ikke så ofte jeg er på plassen der jeg vokste opp. Bare sånn av og til, for å besøke graven. Og det var planen i dag. Jeg og søsters skulle besøke graven. Det er et år siden mamma døde.

 

Jeg dro fra Oslo S. Kjøpte roser på blomsterbutikken. Mamma elsket roser, så det var liksom helt riktig. I dag, nesten akkurat på dagen et år etter hun døde.

Jeg hadde pyntet meg litt, og hadde jakken jeg arvet etter mamma. Tror hun ville likt det.

 

Fant en fargerik vegg på Oslo S mens jeg ventet på toget til Kolbotn, der søsters skulle plukke meg opp.

 

Vi fikk en fin stund ved graven. Og graven ble pen med de avskårne blomstene i en vase ved steinen.

 

Etterpå dro vi til Son, hvor vi gikk på kafé før butikkene åpnet der nede 🙂 Jada…søndagsåpne klesbutikker

 

Sara Bernard-kake til frokost!  Litt av en frokost…Men god var den 😀

 

 

I samme bygget ligger et Galleri. I dag var det utstilling av de lokale kunstnerne Dagny og Finn Hald. De har herlige skulpturer begge to. Hvert sitt uttrykk, men herlig på forskjellige måter.

 

Dagny Hald

 

Dagny Hald

 

Finn Hald

 

Finn Hald

 

Jeg elsker uttrykkene på figurene til Finn Hald. Og selv eier jeg noe kunst av datteren Christine Hald.

Son er en liten perle, verdt å besøke en søndag. Jeg kjøpte meg en genser til og med. En brun en 🙂 Det er ikke en mye brukt farge i mitt skap, men jeg har jo brune øyne så egentlig er det en farge jeg kler 🙂

 

En skikkelig fin og avslappende dag <3

 

#landet #tur #kafe #shopping

13 kommentarer
    1. Så rart det allerede har gått et helt år. Fint å minnes med blomster og med den jakken. Vemodig er det å miste en av sine, men sånn er livet…..
      Herlige Son. Ja, jeg også liker kunsten til Hald. Kaken skulle jeg gjerne hatt en bit av. Tror den må bakes en sånn når det blir kaldere. Klem til deg 🙂

    2. Fin søndag med variert innhold hos deg❤ Utrolig hvor fort tida går. Godt å få det triste på avstand, synes jeg.
      Kake, galleri og litt shopping – musikk i mine ører🎶😍🎶

    3. Kjempegodt og fint og minnes våre kjære som ikke er blant oss lengre, og det ser ut som du har hedret minne om din mot på en nydelig og vakker måte <3 <3 <3

      Kjempefine bilder 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. En fin dag for dere i går. Son skal jeg besøke en dag og veit at det er en liten perle. Ha en fin dag.

    5. Flotte var de, og ditto stive i prisen, må det vel være lov å si for ei hvis innsikt innen kunst begrenser seg til å kunne skille det man liker fra det som ikke faller i smak (hehe).
      Jeg likte spesielt de som var signert Dagny Hald, jeg, da (-som da er kone og mor til nevnte Finn & Christine, el?..)

    6. Fint å tenke tilbake og minnes. ♥️ Du kler så godt brunt, og både kjolen og jakken er superfine til deg! 💕 Fin kunst! 😊

    7. Så koselig dag du har hatt! Fint å gå innom grava og tenke og minnes…. tenk at det har gått et helt år….! I Son har jeg aldri vært – det må jeg sjekke ut! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg