Kreativiteten blomstrer

 

Når man er ute på fotoshoot så er det en “lek” med mange sider. JADDA…selvfølgelig er vi ute etter å få noen fine bilder av oss selv. Men det er noe mer enn bare det. Hvis ikke kunne vi jo bare gått til samme sted hver gang og “satt opp” det samme trynet.. 

 

 

Du skjønner det handler om å tenke litt kreativt også. Og det hadde jeg vel aldri trodd før. For når man er sin egen fotograf, sin egen “location”-ansvarlig, sin egen “modell-mamma”, vel da må man ta seg av hele opplegget selv… Være litt kreativ..

Finne ut når det er bra nok lys til å få fine bilder. Finne ut rette avstand til modellen eller fotografen. Og ikke minst: finne ut morsomme steder å ta bildene og med eventuelle rekvisitter.  
For litt morsomme steder trigger hvert fall lekenheten i meg litt, og bildene blir noe mer enn bare bilder man prøver å se FIN ut på. Har man et spesielt sted å ta bilder trenger du ikke nye klær en gang..

 

 

Disse hjulene synes jeg var litt stilige å leke seg på…Det jeg ser etterpå er at den metallboksen på siden der burde ikke vært synlig..For sent å gjøre noe med etterpå.

Lyset var ikke så verst, men bedre en times tid før.
Avstanden til fotografen var litt for lang.  Så når jeg redigerer, klipper bildene litt i etterkant, så blir de litt for uklare og “grumsete”…

 

 

Men PYTT…. 
Jeg er fornøyd med uttrykkene…
jeg er fornøyd med dagen jeg hadde i går. 
Vi hadde det moro!! Og det er det viktigste 🙂

 

 

 

Har du hatt en bra helg??

 

#fotoshoot #location #lekenhet #kreativitet

 

16 kommentarer
    1. Bildene er kreative og fine, så her er det gjort en god jobb av modellen og fotografen 😉 Var det Karidansen som hadde jobb som fotograf denne gangen?

    2. Jeg må si jeg altid blir stum av beundring når du/dere kan være så åpen å fotografere der selv. Det er ikke noe jeg hadde følt meg komfortabel med.

    3. Det er herlige bilder, som du i grunnen alltid har, Frodith! 🙂
      Det er så lurt det du driver med – er rundt forbi og skaper kunst i grunnen, i alle mulige klær og positurer.
      Kanskje jeg klarer å gjøre noe lignende utover når det blir bart og sånn, men jeg må gjøre det aleine, for har ingen fotokompiser 😀 Som du skrev på bloggen min i helga en gang, hadde vært fint med skikkelig kamera, for da er det selvutløser og greier, da kunne jeg sprella for meg selv, hehe…!
      Jeg har hatt en grei helg, hverken mer eller mindre enn det.
      Kos deg i kvelden <3

      1. Jeg skulle gjerne hatt et kamera med stativ jeg også, og KUNNE tatt bilder alene. Du må komme hit til meg, eller så kommer jeg en tur etterhvert. Så kan vi ha fotoshoot vet du 🙂 Det er veldig gøy, og fint å ha noen å leke med 🙂 God klem til deg <3

      1. Så moro at andre enn oss også synes det 🙂 Jeg gleder meg til det blir litt varmere ute, foreløpig er det jo litt kaldt å holde på, men jammen STÅR VI PÅ 😀 he-he Vi har det veldig moro i alle fall 🙂

      1. Ja, ikke sant 🙂 Vi leker oss veldig, og masse fine steder rundt Akershus festning. Gleder meg til våren da blir det enda mer moro 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg