Krefter av alle slag..

 

 

Det er utrolig hvor mye krefter det er i naturen. Det har vi sett på nyhetene de siste dagene, i fra Gjerdrum. Overfor naturkreftene kan vi noen ganger være ganske maktesløse. Naturen gjør som den vil på et vis. Noen ganger kan endringene i naturen skyldes oss selv, miljøforandringer. Andre ganger er ikke det årsaken, man vet ikke helt hvorfor katastrofene skjer. Men at det er voldsomme krefter i sving er sikkert.

 

Akerselva er voldsom om dagen. Den flommer over både her og der. Og ved Mølla er fossen så kraftig og sterk at man føler seg veldig liten der man står og ser. 
DER skal jeg love deg at det er krefter. Jeg har stor respekt for naturen, og det den gir og tar. Jeg er kanskje til og med litt “pinglete” i forhold til naturen, fordi jeg vet mine krefter ikke kan måle seg med naturens. I alle fall ikke fysisk.

 

Likevel kommer det fram, i mange sammenhenger, at det er utrolig hvor mye krefter vi mennesker også har. Når vanskelige ting skjer, når verden fillerister oss litt, så er det helt utrolig å se hvor mye styrke enkelte kan hente fram. Utrolige krefter av det mentale slaget får oss på beina igjen. Gang etter gang. DET har jeg også enorm respekt for

 

 

 

 

 

 

Krefter og styrke kan være så mangt…

 

 

#krefter

7 kommentarer
    1. Naturen er mektig, på godt og på vondt. Vi mennesker blir så små i den store sammenhengen. Men når ulykken rammer, så håper jeg vi er sterke nok til å hjelpe hverandre så godt som vi kan. Både i tanker ord og gjerninger.

    2. Jeg beundrer de som kommer seg videre etter skikkelig tøffe tak – som kanskje har forandret tilværelsen for alltid. Mange ganger har jeg tenkt: “Det der hadde jeg aldri taklet!” Det er også en forskjell på å være modig og å være dumdristig. Godt innlegg!💜

    3. naturen er lunefull ja og ingen hvet når,hvor eller hvor hardt den rammer når den først slår til ,best å holde seg borte fra elvakanten hos dere ser eg ,og tragedien vi nå er vitne til i Gjerdrum ,og ja vi mennesker kan virkelig vise styrke også om vi blir urettferdig behandlet på forskjellig vis :=)

    4. Fine betraktninger. Det har vel vist seg at de som tror de kan overvinne naturkreftene ikke har en sjans. Overmot har tatt liv. Men de iboende kreftene våre, som viser seg når vi selv eller flokken vår er truet, de kan være enorme. Godt, nytt og sterkt år!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg