Kule Bergen!

 

Bergen er kult, og så veldig mye mer enn regnværet (ja, det er helt sant Kjersti!! 😀 )

Da vi kom var det litt overskyet, og bare 17 grader (mot 30 i Oslo), men det var bare deilig. Og Bergen må jo være en av de kuleste byene når det gjelder “street art”, og da tenker man ikke på temperaturen noe særlig egentlig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siden Bergen er så kult, tenkte vi å gå på et av de hippeste spisestedene i byen.
VI har jo en av de kuleste guidene i byen med oss, Kjersti, og hun visste hvor restauranten lå: “Hoggorm” (en mega-hip pizza-plass. Også kalt en ungdomsklubb for voksne i en anbfaling jeg leste). Guiden vår hadde en LITT sliten stedsans i dag, men vi fant fram til slutt 😉 Og der var det kø og ikke mulighet for å komme inn med det første.

NOEN av oss var ganske sultne, så derfor gikk vi til første og beste restaurant som HADDE bord uten kø. Og der var det kult nok der også.
For meg som er en pingle når det gjelder mat, så var dette ganske “vågalt”. Mexicansk. Sterkt og godt, og ganske fritt for “klisj” (Les: majones, rømme og dressing).

 

 

Siden Kjersti hadde hatt med kake til oss, som sto på hotellrommet og ventet, var vi ganske gira på å ta en LITT tidlig kveld. Hun er nemlig ikke bare en kul guide, men en ganske kjent kake-baker. 2. plass i første serie av “Kakekrigen”. Trenger jeg si at den smakte helt himmelsk?

 

 

 

#reise #bergen

9 kommentarer
    1. Så mye kul gatekunst, og sikkert moro å se annet enn i Oslo! Et spisested som heter “Hoggorm” hadde jeg holdt meg langt unna, hehe (tenk om de har hoggorm inne der. 😱) Koselig å se Kjersti også. Kos dere videre idag! 🌸

    2. Fantastisk gatekunst. (Som jeg ikke har fått med meg 😀 ) Og veldig koselig på mexikansk. Jammen godt dere har sånn vinglete guide som har full peil på retning og severdigheter 😀 😀 Blir spennende å se om vi kommer oss på riktig buss og finner gamlehaugen i dag 🙂

    3. blir så glad når det ikke regner når folk besøker byen…Må være mye ute i morgen også for lørdag må du ha praply …
      Håper dere koser dere.

    4. Da er vi flere som synes at Bergen er KUL!!! Fine, koselige og kule bilder 🙂
      Har ikke bodd i Bergen siden 1991, så jeg har verken sett de kule kunstverkene eller hørt om restauranten “Hoggorm”. Jeg hadde nok aldri dratt dit, skrekkslagen som jeg er for slanger hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg