Lag deg en fin dag!

 

Et uttrykk som har blitt vanlig å si: Lag deg en fin dag! Før sa man alltid: Ha en fin dag! Jeg har jo alltid tenkt at det uttrykket ikke betydde “tilfeldigheter”, ha en fin dag! Det å lage seg en fin dag ligger liksom mer i egne hender i manges øyne.  Og det er mulig det! Og jeg er enig. Ligger mye selvstyring av eget liv i det uttrykket: Lag deg en fin dag!’

Nå mener jeg imidlertid at: Ha en fin dag ikke er noe passivt uttrykk. Det er mer noe jeg ØNSKER FOLK! Jeg ønsker at du skal “Ha en fin dag” 🙂

Uansett, lage seg en eller ha en:

Jeg startet min dag med kaffe og frokost. Så var det rett ut i regnet. Veien til treningssenteret er ikke lang, så i dag gadd jeg ikke regnjakke. Det var grei temperatur, og det var det mye omtalte: sjarmerende sommerregnet som dryppet ned…

 

 

Vått og moro 😀

 

 

 

 

 

Jeg har klart å komme meg opp i 35 kg nå, på nedtrekk på denne… Brukte bare 2 år på dette 😀

 

 

Og fra 4 kg til 7 kg pr arm med disse. På bare 2 år… Men jeg er fornøyd jeg. Planen var aldri å løfte Kling og Klang over hodet, slik som Pippi gjorde. neei…. Planen har alltid vært å bli litt sterkere enn jeg har vært.. For å holde meg oppegående framover, og kunne gå lange turer uten å bli invalid etterpå…

 

 

 

Tatt meg en tur på Cultivate også. Her surrer stemmene. Spennende samtaler som man får delvis “snusen i”… Og i dag har jeg også med hekletøy, så her kan man jo bli sittende en stund… 😀

 

 

Så uansett: Lag deg en fin dag! og Ha en fin dag! Det skal jeg 😀

 

 

11 kommentarer

    1. Det er jo ikke alltid det lar seg gjøre å lage seg en fin dag, for innimellom skjer det jo bedritne ting utenfor ens kontroll. Men vi er nå i det minste så heldig at vi bor i en del av verden hvor vi kan lage en god porsjon av dagene våre gode, og uansett kan en jo iallefall forsøke å gjøre det beste ut av det 😀

    2. Du verden, det var ikke småtterier i vektløfting! Du har blitt sterk! 💪 Kos med kafébesøk og hekling! 🥰

    3. Var på feriens første sykkeltur på 2 timer i formiddag. Det var regn nesten hele tiden. Skal bli sol i morgen. Det blir en kjapp badetur da mellom mye annet. Ha en fin dag.

    4. 🙂 Ja lag deg en fin dag! Du trener på 🙂 Jeg skal trene fredag – også blir det ferie fra Aktiv på noen dager 🙂 Trener i gåingen uansett 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg