Lakenskrekk?

 

Gikk og la meg tidlig i går. Trøtt etter flere netter hvor jeg har våknet midt på natta, og ikke får sove igjen.
Så i går var kvelden for å legge seg tidlig. Bloggen streiket, både hos meg og andre. Av og på fra minutt til minutt. Jeg gadd ikke mer…
Krøp under dyna etter litt småsoving på sofaen…

 

 

 

Men det er DA problemene begynner nå for tida….I det jeg går FOR å sove. Dynen snus, ristes, slenges og vrenges. Den vil bare ikke oppføre seg. 
Hodet er i gang med diverse tanker som ikke hører soving til…Øynene knipes igjen, uten at det hjelper stort..

 

 

 

Snur meg litt til høyre siden..Rister dyna igjen…Men lander fort tilbake på venstre siden igjen.. Det er vel den som er best?? NÅ sovner jeg nok… 
Så er det i gang igjen, med slenging og vrenging. Hodet jobber på spreng med alle tingene man ikke fikk gjort på dagtid.. Akkurat som jeg får gjort dem der jeg ligger!!?

 

Til slutt gir jeg opp. Lakenskrekken er åpenlys. Etter 3 netter på samme måten kjenner jeg “lusa på ganga”.

 


 

Det er bare å ta med “nattluen” og dyna og gå i stua.. Se på tv, “late som”  jeg ikke skal sove og så se hva som skjer..

Joda..jeg HAR sovet litt i natt. I stua. Det hjelper på “lakenskrekk” og late som man ikke skal sove 😉

 

 

Har du problemer med å få sove av og til?

 

 

 

#søvn #lakenskrekk

15 kommentarer
    1. Det er vanskelig å få sove eller at man våkner midt på natta, når man har mye å tenke på. Kunsten er å finne noe som avleder tankene. Jeg kikker litt på mobilen/nettet for å finne noe der eller det å ha radioen dempet på er også lurt.

    2. Kjenner meg igjen. I det siste har jeg lagt et laken over øyene slik at det blir mørkere. Ellers så tenker jeg mye på et puslespill hvor alle brikkene må skyves på plass til et bilde – er gjerne mellom 9 og 12 brikker. Den metoden der hjelper mye. Hvis jeg våkner tar jeg en tur ut på balkongen og trekker luft. Søvn er viktig og en fin medisin. Ha en fin kveld.

    3. Kjenner til dette fra noen netter, særlig de nettene jeg sovner, og så våkner med smerter i leddene mine. Da står jeg opp, for jeg vil ikke vekke mannen min. Så setter jeg meg i sofaen på stua, leser en bok og tar en kopp te. Til slutt blir jeg trøtt at jeg sovner.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Det er enkelte kvelder/netter jeg ikke får sove, og i går kveld sovnet jeg sent. Da blir det som du sier, dyna snus og jeg snur meg hit og dit, og må opp en tur etc.
      Men til slutt sovnet jeg heldigvis, men kjenner det i dag 🙄😘🙂

    5. Det der høres kjent ut, i perioder. Slitsomt å ikke få sove. Blir helt “tåkeheim” i huet etterhvert..
      Jeg har sovet godt lenge nå, men sitter lenge oppe for tiden, i går kveld og i natt for å se en hel sesong av en serie på netflix (6 ep.)
      Håper denne fasen din snart går over, Frodith <3
      Nå er det fredag, og du har sikkert pynta deg for anledningen 🙂 Klemmer skikkelig

    6. Skikkelig slitsomt. Slet veldig med å få sove for noen år tilbake. Til slutt så fikk jeg nærmest panikk av det. Ikke annet å gjøre enn å stå opp litt og så prøve igjen etter ei stund. Å ligge og snu seg hit og dit hjelper i hvert fall ikke. Håper du får sove bedre i helga! Klem!!!😊

    7. Kjedelig med den bloggen som kommer og går om dagen..håper det bedrer seg 🙂 Sliter mye med søvn ja, kan være så trøtt så trøtt men ikke klare å sovne.. Artige tegninger selv om dårlig søvn er langt i fra artig… Fredagsklem <3

    8. Det der er ikke digg. Blir jo helt kake i hodet av å ikke få sovet nok. Pleier ikke ha problemer med å sovne, sovner faktisk før jeg treffer puta stort sett, men jeg har opplevd det der. Før sist konsert for eksempel sov jeg minimalt. Håper dagen blir bra selv om <3 gooodklæmme 🙂

    9. Jeg er sjefen i ikkefåsoveklubben. Jeg kan faktisk bare sove et par timer i løpet av en natt – uka blir skrekkelig da. Til slutt er jeg så sliten at jeg bare gråter. Men jeg har en kropp som gir meg store utfordringer og ikke lar meg sove. Jeg nekter å bruke sovemed. for det eneste de gjør er å bli avh. av dem og jeg får jo ikke sove mer av den grunn. Jeg sovner inn, men våkner igjen om natta pga smerter. Så joda jeg vet hva du snakker om. Jeg hekler og strikker og filter om natta jeg da….. 🙂

    10. Ja, jeg melder meg på i klubben, våkne v/3-tiden og så av og på til jeg sovner v/7-tiden, men da er det jo tid til å stå opp – nesten…Huff…
      Et bra hjelpemiddel for gubben er det ofte å sette radioen litt lavt på Da avledes tanker av den dempede musikken og søvnen kommer.
      Lykke til med neste natt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg