Lave stemmer og kloke hoder

 

 

 

“Det er den store uvitenheten som er skyld i den skråsikre tonen.” ( Sitat: Jean de La Bruyere)

Egentlig rart…Folk som vet lite om saker og ting, kan virke som verdensmestere innimellom. Jumper uti det ene og det andre, og uten å tenke på konsekvenser eller resultater.

De mangler egentlig viten om alt de ikke vet. Det er derfor de høres så SIKRE ut. Når man ikke har erfaring, vet man heller ikke hva man mangler av kunnskap.

Så når noen høres skråsikre ut, og titter litt ned på deg, selv når dere står skulder ved skulder…vel da skal du vite at det kanskje DU som sitter med kunnskapen. 

Den andre bare høres ut som den vet, fordi den ikke har innsikt i hva den faktisk ikke kan.. 

 

“Noen ganger er det den med den laveste stemmen som har det klokeste hodet…”
(sitat: Frodith)

 

 

Her kan du se diktet jeg skrev i dag tidlig: Livet bak skallet

 

#ordtak

6 kommentarer
    1. Vakkert dikt til ettertanke. ❤Jeg tenker at om jeg står støtt i meg sjøl, så trenger jeg ikke agere så mye utover. Da trenger jeg heller ikke så mange bekreftelser fra omgivelsene. Men…Det er veldig godt å få NOEN. Først og fremst at jeg blir satt pris på som den jeg ER…og også LITT for det jeg gjør. F. Eks er det jo veldig godt å få litt anerkjennelse på jobb. Særlig hvis jeg føler at jeg har stått på og lagt sjela i noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg