Litt VEL “høy i hatten”?

Uttrykket “å være høy i hatten” oppfatter jeg som å være skikkelig selvsikker i forhold til noe.. Litt “tøff i trynet” på en måte, for å bruke et annet begrep. 

Og i forrige uke, når det var MAAAANGE dager til gruppetrening, så var jeg både “høy i hatten”, “tøff i trynet”, “superwoman”…Ja, jeg kan bare la adjektivene og superlativene hagle..  Men jeg er nok litt VEL “høy i hatten”, når jeg er langt fra…. 

I dag var imidlertid dagen kommet, og jeg gruet meg SKIKKELIG. Hadde nemlig meldt meg på BÅDE 45 minutter kondis-økt, (og hun treneren er BARE ikke snill!!!) OG jeg skulle ha 30 minutter gruppe-trening med fokus på  kjernemuskulaturen rett etterpå (samme dame…)

 

 

Det gikk opp for meg før vi startet hvor “tøysete høy i hatten” jeg hadde vært! 

 

Treneren minner litt om et BEFAL… Ja, militær ja! Hun legger stemmen ned i “bass” innimellom, og ut kommer kommandoene som “hagleskudd”..
Jada…mulig jeg overdriver litt! For en sakkosekk som meg så minner de fleste trenere om befal.. 

Jeg er også sikker på at det er en del øvelser jeg gjør feil, på grunn av TOTALT fravær av muskler både her og der.. For jeg kjenner det noen ganger mer i HALSEN enn rygg og mage når vi trener kjernemuskulaturen… Magen klarer ikke å gjøre det treneren ber om, så da stiller halsen opp i stedet for liksom.. For DEN klarer visst 😀 

 

 

 

Jeg er HELT kaputt når jeg er ferdig…HVER gang!! Det ser du kanskje? He-he..
Og nå skal det ikke gå en uke til neste gang en gang.. Jeg skal nemlig ha min første veiledningstime i morgen. Med PT. Men den gleder jeg meg mest til…. foreløpig…

 

Selv om jeg må stoppe mer enn de andre på gruppetimen… Selv om jeg står og hiver etter pusten som om jeg skulle ha astma… Selv om jeg forstrekker halsen, i stedet for å trene magen.. Selv om jeg garantert er den som er i dårligst form på gruppen… så ER jeg i det minste på trening!!  Så jeg klapper meg selv på skulderen, og føler meg FLINK!!

 

 

Etter trening unnet jeg meg en havre-latte og kaldgrøt med sitronkrem og tahini på Cultivate. En fin liten belønning 🙂

 

“Hatten” er kastet og jeg skal bare kose meg resten av dagen.

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg