Livet…

 

“Livet handler ikke om å finne seg selv. Det handler om å skape sitt eget jeg”
(Sitat: George Bernard Shaw)

Man velger her i livet om man vil tro på at livet bare SKJER…Man velger om man vil tro at man har NULL påvirkningskraft, og at man antagelig er født under en uheldig stjerne. Da blir man kanskje gående rundt å “lete etter” seg selv.. Lete etter hvem man er.. 

 

Eller man kan velge å tro at det er en selv som skaper livet sitt. Man kan velge å tro at man SELV bestemmer hvordan man vil ha det og så STYRE livet sitt litt mer i den retningen. Man kan velge å tro at det er JEG som skaper MEG.

 

 

 

Hvem skulle det ellers være liksom?

 

 

(Ligger fremdeles under teppe her …. )

 

 

#ordtak #livet #påvirkning #selvutvikling

14 kommentarer
    1. Jeg tror helt klart man skaper sitt eget liv..men noen får litt flere utfordringer en andre….sånn er det bare…..skjønner du er syk…så god bedring!

      1. Det er sant, jeg tror også noen får utdelt litt mer utfordringer i utgangspunktet. Og da gjelder det hvordan man løser dem. Takk 🙂 Vært hos legen.

    2. Er det ikke det det heter: “Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det.”
      Tror det ligger mye her. Ting kan skje, men det er opptil meg å bestemme hvordan jeg skal ta det, gjøre med det. Skriver litt om det i siste innlegg om livet mitt.
      Fint innlegg i dag også! 🙂

    3. Jeg tror du har helt rett søs <3 I alle fall tror jeg at man skaper sitt eget jeg 😀 Og jammen er det bra det om det er sånn, tror det hadde vært fryktelig mye jobb for en annen å gjøre hele den jobben med å holde styr på så mange millioner med mennesker liksom. Stooor god klæm <3 <3

    4. Det med å “skape” seg selv har jeg reflektert over mange ganger før, og det er veldig interessant. Man har jo ofte ett bilde selv over “hvordan man kunne tenke seg å være”. Men er ikke alltid det går så bra om det er langt mellom “er” og “vil være” 🙂 så skape seg selv men være seg selv?

      1. Ja, det er liksom noe annet. Man kan ha mål om hvem man VIL være, og jeg tror at hvis man jobber mot målet så kan man komme dit også. Det jeg mente er at man har større påvirkningskraft enn at ting bare SKJER, man kan ta mer styring selv 🙂

    5. Man bestemmer endel selv, men man kan være uheldig å få en sykdom, bli utsatt for en ulykke e.l, og det kan man ikke noe for. Likevel har det mye å si hvordan man tar det. Ønsker deg god bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg