Livet bak skallet

 

Livet er litt rart for noen og enhver om dagen. Og når livet er sånn, synes jeg det er viktig å sette ting litt i perspektiv. Jeg tenker over hva som er viktig og hvordan jeg best kan leve livet mitt. Jeg tenker over om jeg på noen måte kan bidra litt. Diktet under skrev jeg i november, men synes det passet nå. Det handler ikke om meg, men om alle de som “gjemmer seg litt” i mørket…

 

 

 

Snur du ryggen til verden
Snur du ryggen til livet

 

Det blir mørkt

Lik en skilpadde
trekker du hodet langt inn 
bak det tykke skallet

 

Det beskytter kanskje i starten
Ingen sårende stikk får hull på deg

Men etter hvert blir det laget hull fra innsiden

Snu deg
Så ser du kanskje at de som kommer bak deg
kommer med blomster
ikke sverd

 

#dikt #livet

16 kommentarer

Siste innlegg