Livet er ganske så bra!

 

Jeg setter veldig pris på livet sånn som det er nå!

Det er sikkert noen omstendigheter som tilsier at man skal mistrives “big-time” akkurat nå, med coronaen og ganske så begrensete muligheter for både det ene og det andre. Ikke kan vi reise, ikke kan vi treffe folk, ikke klemme, ikke gjøre som vi VIL. 

Og joda, klart alt det der er kjipt! Men saken er at jeg blir enda flinkere til å trives med de små ting, når DE er alt vi har. Masse små ting. Som må settes pris på. 

Jeg blir så takknemlig for alle de tingene jeg faktisk har og KAN. Jeg har livet! Jeg LEVER! Det er viktig å sette pris på det! 

Jeg har venner jeg kan treffe, om ikke alle, og ikke så mange av gangen. Jeg kan gå turer med den kroppen jeg har, som funker ganske så bra til og med. 

Jeg kan leke og le, og gråte så tårene spruter om jeg må. Det betyr bare at jeg føler og lever, og har et hjerte som banker. 

Jeg gleder meg over å ha fri, at jeg kan late meg og tulle rundt i pysjen, selv om jeg våkner kl 04.30 på fridagene mine. 

 

 

Jeg har en jobb som venter, når hele dette juleshowet er over. Og som jeg er flink i. 

 

 

 

Jeg har folk rundt meg som setter pris på meg, og som jeg setter umåtelig stor pris på. Jeg er en heldig gris, eller griseheldig om du vil 🙂 

 

Og i dag fikk jeg til og med en pakke i posten. Julegave fra Kjersti- Min Matgale Verden. Tvillingen min, lekekameraten min fra Bergen. Bloggvenn som ble venn. 

 

 

Jeg er grise-heldig som kjenner henne i alle fall. Verdens beste kake-baker, og middagslager og “you-name-it”. For ikke bare sender hun julegave hvert år, men hun sender meg jule-godt også!!!
Brente mandler av ulike slag. Og trøfler. DET fikk jeg i år. Og jeg lover, det hadde ikke blitt verken hjemmelagede kaker eller godter her! Aldri! Ikke en eneste jul, om det ikke var for Kjersti. 

De mandlene kan jeg bare se langt etter, de spiser Hr Frodith opp før jeg får sukk for meg. Men TRØFLENE, de skal jeg gjemme tror jeg, så han ikke finner dem 😉

 

 

16 kommentarer
    1. Å å koselig. Det gikk fort i svingene i dagene før jul, fikk jammen ikke lest meg opp før nå 🙂 Men veldig glad for at dere likte dem. Det artige nå er jo at mandlene blir pakket med tanke på Hr. Frodith, og trøflene blir pakket med tanke på deg. Så nå har det blitt en tradisjon 😀 😀 Gøy å mimre tilbake til julekalender i 2018 🙂

    2. Så koselig å lese et gladinnlegg fra deg! Du er topp. Kos deg med trøflene og koseklær i ferien. Måtte le av det med at andre spiser opp!!! Jeg lager alltid peanøttkonfekt til en venninne. Et år kom mannen hennes med den tomme boksen. Han fortalte at han hadde fått smake EN! Kunne det være mulig å legge inn en betilling for han til neste år? Så nå får de dobbelt så mange, så de begge kan kose seg 🙂

    3. Titter innom Oslobyen og deg. Så godt å lese å høre din julefilosofi i disse dager. Håper virkelig værgudene vet å sette pris på det. 🙂 Ønsker deg en vakker jul på alle måter. Juleklem fra nord <3

      1. Det regner hele tida, men det er greit det også. Man kan ikke henge seg opp i sånt 😀 Du har hvit jul eller :-)? Håper dere får en vakker jul også! Juleklem 🙂

    4. Jaaaa, de små tingene er jo de aller viktigste <3 Så heldig du er som har fått pakke av Kjersti med snæks 😀 Har pakken fra meg kommet? Ha en nydelig liten kveld, jeg skal snart stupe i kassen for jeg må ha klokka på ringing i morgen for å mate ekorn <3 nattinattsøs <3

      1. Ja, jeg fikk din pakke tidlig forrige uke tror jeg 🙂 Håper du har fått min også? Den var svær 😀 Håper den er kommet fram altså 🙂 Hils ekornene fra meg 🙂 Klemmermorgenklemmen <3

    5. Kunne ikke vært mer enig, det di sier der er viktig og riktig. Vi har mye godt i livet og er heldige tross alt ❤️❤️❤️

    6. Det har du veldig rett i, og jeg er veldig glad jeg trives i eget selskap siden jeg bor alene. Vi har mye å være takknemlig for selv om livet kan riste oss godt innimellom.

      1. Ja, viktig å trives i eget selskap. Jeg gjør også det, selv om jeg har jo Hr Frodith da 🙂 Men fint å være med MEG også 🙂 Ja, vi må sette pris på det som er bra, og jeg kjenner at jeg ikke trenger å kjenne etter så veldig hardt heller 🙂

    7. Så godt å lese! 💕 Jeg har masse småting å glede meg over jeg også, og det er viktig å huske det! Så kos med julegave fra Kjersti, – så mye godt! 😋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg