Livet har ingen oppskrift

 

“Livet har ingen oppskrift, man må bare ta de ingrediensene man får, gjøre det beste ut av det og håpe at det blir smakende godt” (Sitat: Frodith)

 

 

 

Nå er jeg som du kanskje vet ikke kjent for å være flink på kjøkkenet. Det jeg derimot er blitt ganske flink på etterhvert er LIVET. Og det er kanskje fordi jeg har innsett at det er JEG som skaper det, uansett hva som dukker opp av utfordringer og hindringer. Jeg skal ikke si at jeg tar ALT like lett, og at innimellom strever jeg en del,  før jeg får til hverdagene og livet. Men det ER jeg som må gjøre “arbeidet”. 

 

Jeg VET at det er ingen som har svaret. Det finnes ingen oppskrift på et god liv. Vi må bare ta tak og gjøre det beste vi kan. Alle sammen. Med våre egne liv.

 

 

Som du vet har jeg hatt en helsikes høst, med sykdom, ribbensbrudd og sorg over mamma som døde. Jeg sliter med dette fremdeles. Kanskje bortsett fra ribbensbruddet. Men jeg går på med nytt mot hver eneste morgen, og jeg kjenner det hjelper. Jeg kjenner en gryende optimisme i magen. I alle fall EN gang i uka får jeg meg en “på tygga”, men så lenge de andre seks dagene bringer med seg håp og glede, så er det DE jeg bør fokusere på. 

 

 

 

#ordtak #sitat #livet #hverdager

 

19 kommentarer
    1. Såååå kloke tanker. Ja, det livet det livet. Men jeg er sikker på at du klarer deg videre. Noen dager er grå og andre har sol. En dag av gangen og så finner vi vår vei å gå. Klem 🙂

    2. Du har så rett, så rett! Ingredienser – både planlagte og uventede lager livet! Og om det er en dag som er pyton, så er det heldigvis andre som er bra! Du har hatt masse å stri med nå! Jeg syns du er både tøff og god! Klemmer<3

    3. Det er jo så riktig og sant det du skriver. Det er oss selv som kan gjøre noe med det. Ingen andre.

      Du har hatt veldig mye nå. Håper at det blir bedre 😘

      1. Ja, man får litt i doser. Jeg har ikke hatt så mye trøbbel før i livet, eller har i alle fall valgt å se det sånn. 🙂 Men det kom litt mange ting oppå hverandre her i høst. Men det blir alltid bedre igjen 🙂

    4. Helt sant! Vil gjerne legge til en ting; ikke alle mennesker har di samme ingrediensene i oppskriften sin heller. Ikke en gang samme fremgangsmåte. Med sosiale medier hvor en daglig får en kikk inn i andre menneskers liv er det fort gjort å tenke på at man henger etter med ting, men (heldigvis) så skal jo ikke livet se helt likt ut for oss alle.

      Fine ord Frodith, og en viktig påminner! Stå på <3

      1. Nei, vi har ikke de samme ingrediensene, så derfor kan vi ikke få samme resultat uansett. Men gjøre det beste ut av SITT 🙂 Så koselig du stakk innom Sara, håper det er bra med deg <3

    5. Ja, livet blir hva du gjør det til, som du skrev i et dikt om moren din. Det kan høres som en klisjé, men det er faktisk slik. Vi får ikke styrt hva livet serverer oss, men vi kan velge hvordan vi vil fordøye det. Noen ganger gir livet oss smertefulle utfordringer som kan føles fryktelig urettferdige. Hvis vi da velger å bli sinte og bitre på lang sikt, og omtrent HELE tida, så gir vi oss sjøl en ekstra belastning. Ingen orker i lengden å bruke tid sammen med dem som nesten BARE klager over livets urettferdighet.❤

      1. Jeg tenker ikke det er en klisje, for det er lett å glemme. For mange. Man må minne seg selv på at å lage “en god kake” krever litt arbeid, men man må også se godt inn i skapene, så kanskje man finner noen ingredienser som man ikke visste var der, og at de gjør utslaget på dagens “bakst” 🙂

    6. Det er bare så sant! Og du har jammen meg hatt nok denne høsten ja. Som du skriver, så må vi nok fargelegge livet vårt selv uansett hva som møter oss. Ønsker deg en god søndag! Klem 🙂 <3

      1. Ja, det ble en høst jeg ikke visste om..Og greit er det. Men man må bare gjøre det beste ut av DEN også 🙂 Og jeg kjenner det lysner litt, selv om jeg er på vei til å bli forkjøla for 3. gang på 2 måneder… 😛 Klemmer og god søndag <3

    7. Her kom det rett ut, åpent og ærlig. Sånn er det bare. Han i nabosenga havna der etter et grusomt fall og ca 20 ribbensbrudd. Det stod ikke i hans oppskrift for livet. 😊 nyt søndagen på alle måter 😊 klem

    8. Så sant som du skriver her 🙂 Man må finne sin egen oppskrift – og tilsette litt fra her og der <3 Krydder fra kjente og kjære – gode venner og ellers hva hverdagen bringere med 🙂 Det er ikke enkelt…………….. God klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg