Livet i boblen…

 

Jammen er jeg glad jeg jobber! Jammen er jeg glad i disse tider at jeg har i alle fall 8 timer i en liten boble.

 

Der svever jeg rundt, ganske så glad. Jobber konsentrert med ting som skal skje, har fjernundervisning med elever, er ute i snøen med Salt og Pepper og tar bilder til undervisning, diskuterer faglig, om tegnspråk og annet spennende. Fokusert, engasjert, smilende, ubekymret, litt ilter når det må til, men i det store og hele: i en ganske så sorgløs boble…

 

 

 

Så kommer man ut dørene fra jobben på ettermiddagen…
Plutselig tid til å se på mobilen, plutselig tid til å se på nettet og sidene på pc-en.. Og man blir som blåst av banen igjen!

 

 

 

ER du ikke redd, så SKAL du bli det liksom… Overskriftene skriker i mot deg! Hver jævla liten smittebærer blir telt opp, registrert, og smurt utover nettsidene…Bare sånn at vi skal få med oss ALLE liksom. TENK om vi ikke fikk med oss alle de smittede!! Hva da?

 

 

 

 

Boblen jeg oppholdt meg i blir nærmest blåst overende. Man blir liggende på bakken, og den kan lett sprekke. Da blir man VÅT, og muligens litt kald og skjelvende…. Og redd? For man SKAL vel bli redd, skal man ikke? Hva er ellers meningen med denne tellingen fra medias side. Det kan jo IKKE være for å roe oss ned i alle fall…

 

Jeg skjønner at myndigheter og de riktige folka må ha en oversikt… Jeg skjønner til og med at det ikke skal SKJULES for oss andre…bare for at vi skal beholde roen liksom…  Vi lever tross alt i et demokrati. Men fra DET , og til å smøre hvert eneste bidige tilfelle utover nettsidene hver halvtime!! Det er en mellomting liksom! Er det ikke?

 

Jeg er ikke REDD ennå. Jeg er vel en som tåler å bli syk tror jeg. Men jeg kjenner i alle fall at det “rusker litt” i den boblen min, hver gang jeg forlater jobben min på ettermiddagen…

 

 

#frykt #tanker #tankeflukt #virus #smitte

 

9 kommentarer
    1. Ja, det bli litt vel mye om dagen om det viruset. Mange andre nyheter forsvinner liksom bare i lufta. Sier som Margrethe at det gjelder å holde bakkekontakten! Klemsiklem:)

    2. Jeg er ihvertfall glad de ikke teller alle som dør av vanlig influensa, – da hadde folk blitt skremt enda mer! Corona tar jeg helt med ro!

    3. Jeg fikk høre i dag at 14 fra min by er satt i karantene, fordi de har vært i kontakt med den personen i nabobyen som er smittet. Huff…. Jaja, godt at noen holder oversikten, for jeg følger med sånn delvis. Og jeg unngår å lese særlig nyheter om saken. Leser kun overskriftene. Er selv i risikogruppen for å bli veldig syk, men jeg lever nå mitt normale liv likevel. og tar mine forholdsregler ang. hygiene osv. Men jeg kjenner at jeg blir utrolig sliten av at det skal snakkes om dette her samme hvor man snur seg. Så velger å tenke lite på det. Går ikke rundt og er redd. Jeg er kanskje litt for mye i min egen lille trygge boble? 😉
      Klem ♥

    4. ikke greit nei,men jeg tenker egentlig lite på viruset jeg,og på tv i kveld presiserte dei att den ikke var så farlig som det høres ut som,i forhold til mengden som er smittet blir dei fleste friske igjen

    5. Ikke lett. Tenker på det i grunn ganske mye jeg. Hos oss er det en folk innom hver dag. Og jeg vasker henda veldig ofte nå kan du si. Og har en stabel med engangshansker liggende!

    6. Heldig du som har en fin boble du trives i. Vi er jo absolutt ikke i risikogruppe, så kjenner ikke på noe frykt, men greit å vite hva som skjer da. Har det litt pyton på jobb denne uken, så ingen lykkeboble for meg 😀

    7. Du har så inderlig rett. Jeg kan nesten høre resonansen i mine egne tanker. Men jeg tar det helt rolig, selv om både min kjære og jeg er behørig definert som innertier i risikogruppa. 😊

    8. Jeg er så enig, så enig! Dette tar helt av………. og folk blir skremt……. det er ikke så rart, men likevel – vi får prøve å holde bakkekontakten! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg