Livet med blogg

For meg har bloggingen betydd veldig mye de siste 12 årene. Tenk jeg har blogget siden 2012!
Hvorfor har den betydd så mye?

Jeg vil si at den har gjort meg mer kreativ enn jeg var. Jeg var ikke noe “treging” eller typisk A4 tidligere heller, men kreativiteten har utviklet seg MASSE med å ha blogg. Jeg skriver mye bedre, både kreative tekster og vanlige blogginnlegg. Og jeg tenker mer kreativt på mange måter. Også i jobben min. I tillegg har jeg utviklet meg innen tegning, fordi jeg har laget og tegnet massevis av illustrasjoner til innleggene. Foto, håndarbeid, sprø ideer.. Ja, det er bare noe av det 😀

Bloggen min har gjort meg mer åpen for andres tanker og meninger, og mindre rigid i forhold til egne synspunkter. De er ikke så fastlåst lenger. Jeg klarer lettere å forstå hvorfor andre mener som de gjør i alle fall. 

 

I tillegg har jeg blitt kjent med mye folk her inne som jeg aldri ville blitt kjent med utafor. Nettopp fordi vi er så forskjellige. Noe som av og til kan gjøre at kommunikasjonen der ute går litt i stå. Man får ikke til samtalene, Og blir derfor ikke kjent med disse folka overhode. Her inne har jeg lært å se FORBI ulikhetene. Se menneskene bak. På en annen måte mener jeg. Jeg er kjekk og grei og høflig der ute, overfor alle folk jeg. Men her inne har jeg blitt  mer KJENT med de som ikke likner meg.

 

Men best av alt er vel det at jeg har fått VENNER her inne. Ikke at vi sees OFTE. Men jeg har funnet mennesker via bloggen, mennesker som ved første møte har gitt meg følelsen av at vi HAR NOE sammen. Vi har noe felles. Noe som gir gjenklang hos hverandre. 

Kjersti (som ikke blogger lenger) har jeg vært på ferie med, jeg har truffet mannen hennes,  moren hennes og brødrene hennes og vært på hytta hennes. I år traff hun søsteren min, og vi gikk fjelltur sammen i Bergen. Og hun og mannen har spist middag med meg og Hr Frodith ved flere anledninger her i Oslo. Vi matcher på så mye, selv om hun er Miss Nam-Nam og jeg er Miss Ferdigmat… Sånne ting spiller ingen rolle, for vi koser oss sånn sammen 🙂

Karidansen (som har en rimelig lang bloggpause også) har jeg jo hatt som venninne her i byen i mange år nå, og vi har delt utrolig mye. Mye fjas, og mye alvor. Vi er like på mye og ulike på mye. Men vi har gitt hverandre noe som har bygget et godt vennskap. 

I dag drar jeg til Drøbak for å møte Lady August, Hege. Hun har jeg kjent siden 2012. Hun la inn en “søknad” etter vårt  første møte i 2013 om å bli søsteren min, siden hun ikke hadde noen søstre bare en bror. Så jeg adopterte henne. Jeg har vært hjemme hos henne noen ganger. Hun har truffet den EKTE søsteren min et par ganger, og faktisk broren min også ved et tilfelle, og jeg har vært på flere av konsertene hennes, med nevøene mine på en til og med. Med oss to sa det bare KLIKK når vi traff hverandre første gang. 

I tillegg har jeg truffet flere andre bloggere, over flere år, igjen og igjen. Som Mette Annebe og Margrethe. Alle jeg har truffet har gitt meg noe, på et eller annet vis.

 

Av og til har jeg det fryktelig stressende i jobben. Og jeg velger å ikke blogge da. Men jeg gir meg aldri “frivillig” med å blogge, selv om det går litt i rykk og napp året igjennom. Til det betyr det alt for mye for meg.  🙂

 

Ha en og lag deg en fin dag! 

 

12 kommentarer

    1. For et koselig innlegg, Solfrid! Ja, blogginga gir meg mye – og har gitt meg mange etterhvert gode og viktige venner 🙂 Jeg har blogga i 10 år 7.oktober…… lenge – men fremdeles like gøy og jeg bobler over av bilder og ting å skrive om (som regel iallfall)…….! Jeg blogger jo alltid – året rundt – det er mitt friminutt rett og slett! Klem <3

    2. Jeg har blogget siden 2013 og det er også av og på. Men jeg klarer ikke å slutte med det. Jeg tenkte at det kan være min levende dagbok til etterkommere hvis ikke den blir lagt ned:)
      Koselig å bli kjent med deg gjennom.bloggen:)

    3. Så koselig å lese! Jeg er så glad i å lese bloggen din, så håper du aldri slutter! Klart du må prioritere jobben din, men veldig fint å lese det du skriver, – mye eller lite.🥰 Håper dagen din er bra! ☀️

    4. Så koselig og artig å lese. Jeg føler også at jeg har blitt mer kreativ og åpen etter at jeg startet med blogginga. Ikke holdt på så lenge som deg, men likevel. Føler meg tryggere både i muntlig og skriftlig språk. Og tror at det er veldig sunt for hjerneaktiviteten og at jeg kanskje kan «henge med» litt lenger i den sammenheng. Blir faktisk litt kvikkere i huet🤗

      1. Ja, tror vi holder koken, når vi tenker tekster, sammenhenger, prøver å lære nye ting i forhold til det digitale. Og så lenge vi koser oss, er det jo bare å holde på 🙂

    5. helt enig med deg ,her inne treffer vi så fine mennesker som vi ikke hadde truffet uten bloggen ,jeg føler att dere alle er mine venner selv om vi ikke treffes i det virkelige liv ,et par stykk har jeg truffet flere ganger og ellers har jeg truffet nesten alle jeg følger og det er jeg utrolig glad for ,er ikke allid innom nå som jeg har mannen hjemme ,men skal ikke slutte helt helt jeg heller :=)og hvem hvet kanskje vi treffes flere ganger :=)

    6. Det betyr mye for meg også – og du var en av de første jeg fikk kontakt med her inne 😀 Jeg som trodde du var REDAKTØR minst 😀

      1. Det synes jeg er hysterisk morsomt!! 😀 Jeg var VEEEELDIG aktiv på den tiden også. Men jeg føler jeg henger med godt fremdeles, selv om jeg ikke blogger i ukedagene utenom i feriene da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg