Livet på innsiden…

Snakker vi fengsel?

Neida…jeg snakker om livet på innsiden av “skallen”.. Det kan vel kanskje for noen føles som litt “innestengt” og til tider “fengsel” kanskje? “Murene” kan være vanskelige både å trenge INN i og å “flykte UT av”?

 

 

Hodet mitt kjennes for det meste ganske lett.
Jeg har ofte sammenliknet meg selv med en sommerfugl. Fordi det kjennes som jeg flagrer ganske lett gjennom livet, uten for store dumper i underlaget. Uten for mye vindkast som vil dra meg over ende. Litt urettferdig kanskje tenker du. At noen skal ha det så enkelt?

 

Vel…jeg har også hatt mitt. Det kan jeg love deg. Jeg har ikke blitt 54, uten å møte på NOE motstand liksom. Men jeg har en hjerne som lett kommer seg UT av det igjen. Går sjelden ned i noen dype daler for å BLI DER.

 

 

Så hva skjer der INNE om natten, når jeg sover?
Er det full fart med morsomme og rare drømmer?
En fantasiverden a la “komikveld”? Eller kommer livets vanskelige episoder opp når jeg er helt “koblet ut”?

 

 

Neida…Like rolig der da..I alle fall virker det sånn. Våkner om mårran som om jeg ikke har drømt et sekund..Enda det sies at det GJØR man…Men hos meg lurer jeg litt. Virker helt dødt..Og det er faktisk litt kjedelig… Bortsett fra den drømmen min i går, kan jeg ikke huske en drøm siden i fjor sommer tror jeg… 😀

 

 

Har du et livlig indre liv? 
På dagtid eller natterstid?

 

 

 

#drømmer #hjernen #livet

16 kommentarer
    1. Deilig og fredelig for det meste hos deg 😊
      HER foregår det stadig litt ekstra i hodet på dagtid og sene kvelder. Og det hender jeg har så virkelige drømmer at det tar sin tid før jeg skjønner at jeg er ute av drømmeland da jeg våkner. Hadde et forferdelig mareritt her en morgen og måtte rope på mannen fordi jeg var livredd.

      1. Ja, som regel er det ganske rolig, både på dagtid og natterstid 😀 Mulig det henger sammen litt. Jeg trives med å ha det sånn, men er litt morsomt å drømme litt da..Det savner jeg litt 🙂

    2. Artig å høre om ditt indre liv 😀 😉 Det skjer mye rart i hodet mitt, både på dagtid og i løpet av natta. I natt var jeg på en lengre busstur i Bodø-distriktet, natta før kjørte jeg en diger trailer langs sjøkanten langt sør et sted… 😀

    3. Akkurat nå er det slitsomt nattetid. Jeg jobber som gal. I natt var jeg tilbake til en kiosk hvor jeg brukte å jobbe og der var alt endret, bare kaos og så gikk de som jobbet der hjem og jeg skulle stenge og visste ikke hvor alt var. Jeg stod utenfor på gaten og prøvde å ringe for jeg husket nummeret men i drømme får jeg aldri til å ringe. Jeg hadde ikke nøkkel og fikk ikke låst. Og plutselig var kiosken full av utlendinger. De fylte alle bord og ville ha mat og øl. Da våknet jeg.

      1. Har inntrykk av at mange har det sånn. Jeg har det ikke så ofte sånn. Bare LITT med jobb-saker innimellom. Men drømmer ikke om det. Bare våkner, gruer meg og får ikke sove igjen. Men sånn ellers i livet, lite bekymringer, lite grubling, og lite drømmer 😀

    4. En lang periode, på flere år, husket jeg ikke noe etter natten. Ikke et eneste glimt engang. Men nå de siste par månedene, som har vært skikkelig trøblete, husker jeg av og til gjerne akkurat i det jeg våkner, men etter en time er det glemt. Og i det siste har jeg våknet med skikkelig kaos i senga. Hvor jeg gjerne ligger på tvers og sånt, så jeg har virkelig vært i aktivitet. Men normalt sover jeg veldig rolig.
      Ja, vi har jo alle vårt, til forskjellige tider. Og jeg tror nattesøvnen kanskje reflekterer det. Jeg sitter her nå, og føler at jeg ikke har sovet et eneste sekund denne natten. Men det har jeg jo.
      Ønsker deg herlige dager, og håper livet på innsiden behandler deg pent ♥ Klem ♥

      1. Som regel er det TOMT når jeg våkner. Men i går var det noe som hang igjen, så det måtte jeg bare få ned på papir. Jeg tror det henger sammen dette med hvordan man har det ellers, og om det blir noe “action” om natta også. God klem <3

    5. er som du jeg stille om natten ,men drømmer gjør vi nok jeg bare registrerer det ikke :=) ville fester er det ikke på dagtid heller ,men noen store snubletråder ligger litt her og der skal ikke benekte det,men jeg prøver å gå rundt dem så jeg ikke faller :=)

      1. Ja, noen tråder dukker opp innimellom, gjelder bare å ikke la dem få oss helt i kne. Og det går som regel bra 🙂 Håper du har hatt en torsdag uten snubletråder 🙂 Klem

    6. Det hender jeg drømmer, men det er ganske sjelden. Derimot våkner jeg tidlig av sikkert noe som surrer og går, og som jeg ikke har klart å legge fra meg. I ungdommen kunne jeg sove lenge, men det er helt umulig nå. Ha en fin torsdag, – ser ut til å bli altfor varmt idag også! 😌

      1. Vi er ganske like vi da. Jeg våkner også, og har NULL sjanse for å sovne igjen. For surre, spesielt i slitsomme jobb-tider, det gjør jeg altså. Og da er det plent umulig å sovne igjen. Men sånn ellers i livet grubler jeg lite :)Klem til deg og ha en fin torsdag ettermiddag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg