Livet på utsiden

 

Livet på utsiden er slett ikke verst altså!
Ikke på denne kanten i alle fall. 

Nå har jeg vært skikkelig mye inne i det siste, fordi jeg ikke rekker å stikke snuten for mye ut før det blir mørkt. Men jeg er snar med å fyke ut døra så fort det blir helg.

I dag tok jeg toget til Kolbotn..

 

Søsters hentet meg og vi dro videre til Moss. Målet var Jeløya. Gå tur langs kyststien, og gå på kafe. Jeg fikk i julegave av søsters: Lunsj på Røed Gård, når det ble fint vær på våren. Ypperlig i dag! 🙂 

 

 

Blomstene har tittet fram… 

 

 

 

Det var blått-blått, både på himmel og i sjøen.. Det var rundt +8 grader, og det er MYE når det har vært vinter lenge.. Vi var godt kledd underveis, og i skogen var det så lunt at vi måtte ta av dunjakka titt og ofte. Stille og rolig ved vannet. HELT stille! Slike opplevelser er balsam for sjelen <3

 

 

 

 

Stort rekesmørbrød på Røed Gård. UTEN majones så klart 😀

 

 

 

 

 

På Røed Gård er det mye kunst også. Flere kunstnere holder til der. Og det er galleri inne. 
Vi var ikke inne og så på kunst, men var innom en butikk på gården som har disse flotte fargerike hanene på utsida. 

 

 

 

 

 

Jeg har ladet batteriene SKIKKELIG opp i dag. Og er klar til å dure på som en ekte Duracell-kanin framover 😀 

 

 

#jeløya #friluftsliv #sjø #moss

11 kommentarer
    1. Så flotte bilder og nydelig vær! 🤩☀️ Likte godt høne/hane – figurene.🥰 Herlig med slike dager!

    2. Så godt med sånne dager med liv og røre med sine, god mat og fint vær, havet og pynt. Supert. Klemsiklem 🙂 Ps. fikk du reker uten majones? Da ble det myyyye reker da. Det kunne jeg valgt også 🙂

    3. Så fin gave!
      Og den perfekte dagen å ta den turen 🙂 Herlige bilder, frodith! Og de laaaange stråa da 😀 Dit skulle jeg tatt en tur en dag 🙂 Og koselig atmosfære rett og slett 🙂

      God søndag til deg 🙂

    4. Ojojoj!! Så fiiiiint! 🙂
      Ser ut til at dere har hatt en helt nydelig dag.
      Her laver snøen ned og ingenting minner om vår.
      Det ser ut til at det blir snø i morgen også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg