Livsløgner..

Livsløgner. Sunt eller usunt?

Jeg tror noen små livsløgner er bra å ha. Hvis de er små, er de nesten ikke som “løgner” å regne en gang, spør du meg.
Det at man ser verden i et litt rosa lys, og har håp og tro på at alt ER bra og skal BLI bra er bare sunt tror jeg. At man ikke vet hvordan livet vil bli er jeg veldig glad for. Da kunne livsløgnen fått seg en nesestyver kanskje…

 

 

 

Når noe litt tungt har skjedd… Når skrittene på veien du går kjennes sugende og tappende … da er det viktig å ha noe som drar en opp. Et håp og en tro og et bilde av at alt vil bra der framme.

En livsløgn?

Kall det hva du vil.. Jeg tror det er bra i alle fall 🙂 En slags selvoppfyllende profeti, hvis du har hørt om det. Hvis innstillingen er at det går dårlig, så har det lett for å gjøre det. Man styrer liksom selv litt i den retningen. Hvis man har troen på at saker og ting vil gå bra, så gjør de antagelig det.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg