Ludvig med “attitude”

 

I noen sammenhenger er jeg som Ludvig i Flåklypa…
Jeg liker ikke nye ting. I alle fall ikke før jeg KAN dem. Og det å vegre seg for å begynne med noe man ikke kan, KAN være litt sunt også. Det er etter min mening greit å ha litt ambisjoner om kvaliteten på det man skal gjøre, men det bør ikke stoppe en HELT fra å begynne… 

 


Den siste tiden har det vært en del ting som har gjort at Ludvig liksom ble mer og mer fremtredende, på innsiden. Før har jeg skrytt av å ha en del Solan i meg også, men han har i det siste liksom vært som fuglen: FLØYET og “bortevekk”. 

 

Men altså, nye oppgaver bare KOMMER innimellom, Ludvik eller ei…og for at man ikke skal ligge søvnløs natt etter natt når man tar fatt på dem, er det lurt å finne en strategi. Man kan nemlig ikke ligge med sekken på,  beina i været og “spillåpne” øyne som en Ludvig under dyna natt etter natt. Man må ta grep..

 

Så jeg har bestemt meg for å bli en Ludvig med “attitude”. Altså en Ludvig med bittelitt mer Solan innabords.. Ta små skritt i de litt for store støvlene. Blåse opp “fjæra” litt.  Slenge av meg den sekken, som egentlig tynger meg, litt. Og sette nebbet litt i været lik en ekte Solan-skjære, selv om mesteparten av meg mest likner det lille rare moldvarp-pinnsvinet…

 

Jeg skal bli en Ludvig med “attitude” 😀

 

 

 

Hvem likner DU mest?

 

 

 

 

#holdning #selvtillit #optimisme

8 kommentarer
    1. nei hva er jeg ,hvet ikke egentlig,men har for tiden en million sommerfugler i magen og aner ikke helt hvordan jeg skal få jaget dem bort,doterra olje lavendel og wild orange skal hjelpe ,jeg har en defuser som jeg har noen dråper i utblandet med vann,om det hjelper får vi nå se:=)

    2. Jeg tror at jeg også er en sånn Ludvig med attitude…. eller med opprykk kanskje…. jeg hater nye ting, men min jobbebransje er jo i stadig teknologisk utvikling, så….. jeg må og må og må… klem 🙂

      1. Jeg får ikke være den Ludvigen…Eller for å si det sånn, jeg ER Ludvig, men får ikke være det i FRED ned, hopper hver eneste dag jeg!! 😀

    3. Aller best liker jeg Ludvig for han er så koselig <3 men er man redd for det meste blir det jo ingen godfølelse selv om så det er viktig tror jeg å gå litt utenfor komfortsonen 🙂 Stooor god klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg