Lykken er….

 

“Mange glemmer den lille lykken mens de forgjeves venter på den store”

(sitat: Pearl S. Buck)

 

Dette beskriver mange av mine tanker. 
Mange går glipp av glade dager fordi de ikke kjenner etter. Hverdagene kommer og går, og man kan lett gå seg bort i gråheten om man ikke ser litt etter fargene… Den daglige “kverna” surrer og går, og det sette seg en litt NUMMEN følelse i magen, om man ikke kjenner etter om det av ulike grunner KILER litt i magen. 

Kanskje sitter man og venter på at Lykken skal komme med diger fargesprakende pensel og male verden klar for en, før man har våknet på morgenen. 
Kanskje sitter man og venter på a Gleden skal komme med verdens største hånd, og slå med knyttneveslag i mageregionen så man virkelig kjenner det! 

Sånn er det ikke for meg…Kanskje hadde jeg det sånn som yngre, men erfaring har lært meg at den lille lykken og de små gledene er der, hver dag, bare man kjenner etter og leter litt 🙂 

 

 

 

 

 

 

Etter tips fra Margrethe fant jeg ut dette om dagen i dag: 

FNs generalforsamling vedtok i 2012 at 20. mars skulle være den internasjonale dagen for lykke, og det var landet  Bhutan som var forkjemperen for å innføre en internasjonal dag for lykke. (Kilde: www.fn.no)

 

#lykke

21 kommentarer
    1. Et flott innlegg om ekte lykke som kommer innafra! Tusen takk for link…. og så lærte jeg noe mer om denne viktige dagen også! Stor klem 😘😘

    2. Hello Frodith. Jeg ser at innlegget blir også publisert på bloglovin. Hvordan gjør du det? Kunne tenke meg å koble min blogg dit.

      1. DU må opprette en bruker der inne. Jeg gjorde det for lenge siden. Visste ikke jeg hang der inne fremdeles, for det var så mye tull en stund.. Men fint jeg blir postet der også da 😀

        1. Jeg har det, men min blogg går ikke automatisk der og jeg får det ikke til:) Men, det går bra. Har jo mer enn nok med bloggen her egentlig:)

    3. Fint med en sånn dag da man kanskje kan kjenne litt ekstra på hva som er lykke. Helt enig med deg i at den kommer innenfra. Og lykken er også gjerne de små tingene i hverdagen.
      Ha en flott lykke-lørdag!

      1. Ja, fokusere litt ekstra på det 🙂 Småtingene er best 🙂 Søndag nå, men jammen meg kan vi fokusere litt på de fine tingene da også 🙂

      1. Ja, kjenne etter de små tingene. Det er nok av de store dumme som kan slå en i bakken, men man får en bedre dag om man OGSÅ henter fram de små fine 🙂

    4. Ja, dette var godt skrevet. Lykken kommer innenfra ♥
      Jeg tenker at hver dag har noe godt i seg, samme hvor ille dagen er. Man er jo tross alt fortsatt i live. Og det er lykke det ♥
      Så nå skal jeg ut og inhallere litt tilleggslykke: tur og frisk luft ♥
      Ha en herlig flott og lykkelig dag, og gratulerer med Lykke-dagen ♥
      Klemmer ♥

    5. Jeg er også som deg Frodith. Nyte hva livet kan by på til tross for hva som skjer ellers i verden eller mitt eget liv:)
      Kos deg:)
      Lært noe i dag også. Internasjonale dag for lykke. Vi skulle ha det hver dag:)

    6. Lykkedag på en lørdag er bra i disse tider. Men lykke kan være mangt gode venner som ringer, god helse stort sett, en godt seng i et godt hjem, penger som man aldri kan få nok av og mange andre ting. Håper du har en fin helg fremfor deg. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg