Lykken er..

 

“Lykken er som en sommerfugl. Jager du etter den, flyr den av sted, men setter du deg rolig ned, kan den lande på skulderen din.” (Sitat: Nathaniel Hawthorne)

 

Sitte eller stå….Skulder eller hånda…Who cares.
Poenget er at om du flyr etter noe du TROR er lykke…så misser du alle de små lykke-øyeblikkene som faktisk ER DER, om du bare stopper opp og kjenner etter.
Hvis du tar deg tid til å pusle litt rundt i din egen “hage”, og vanne gresset der du ER….hvis du tar deg tid til å kjenne etter så kan det hende at lykken er der RETT under nesen på deg…

 

 

 

Leter du etter lykken?
Eller tar du deg tid til å kjenne etter om den er i “nærområdet”?

 

(Fant ut at det i snøføyka trengtes en reprise på litt lykkeprat)

 

#lykke #øyeblikk #hverdager #livet

10 kommentarer
    1. Lykken ja, den tror jeg er her og ikke noe man må hige etter. Små hverdagsting er ofte den største lykken. Det er litt lykke i å glede seg til ting også, både reiser og konserter for min del. Største lykken er fortsatt når mannen sier at han elsker meg og når jeg kan si det samme til ham sånn helt uten at det forventes. Da kjenner jeg på lykkefølelse <3

    2. Lykken har jeg her i form av barnebarna og turene ut med Jonas. Åsså har jeg jo drømmemannen da, men skulle egentlig hatt litt mer lykke jeg … sånn i hverdagen. Litt vanskelig å finne den når en bare går hjemme og trøkker for seg selv hele dagen.

    3. Neeei, jeg leter ikke etter lykken. Den kommer og går, og buddhistene mener at vi er lykkelige hele tiden, men at vi har glemt det fordi vi er så fokusert på andre ting (som å overtenke, komplisere osv) 😀 Noe i den duren 😉
      Lykken kan ikke finnes, bare hentes fram gjennom å være mer tilstede, tror jeg. Ta inn mer av det fine rundt oss, og verdsette mer <3 God kveld og natt, Frodithen <3 Klem på deg

    4. Lykken er her og nå for min del i alle fall. Selv om håndballfinalen går litt skeis så langt 😉 Nå er jeg ikke så opphengt i det heldigvis, for her er så mye annet å glede seg over 🙂
      Fint å tenke litt, og vinkle ting mot de positive nære ting ♥
      Klem ♥

    5. Å, så fint skrevet om et veldig viktig tema!

      Akkurat slik tror jeg det er, og derfor har jeg mange små øyeblikk med lykke/glede/godfølelsen.😍

    6. Veldig enig…like mye å glede seg over «rett rundt hjørnet».. 🙂 Ha en fin kveld, jeg ser litt på håndball nå…men jeg er ikke sånn helt oppslukt av det… Klem 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg