Lykkens dør

 

“Lykke og ulykke tar seg ikke inn gjennom hemmelige ganger- det er du selv som åpner døren.”

– Japansk ordspråk –

Jeg har en sterk tro på at man er sin egen lykkes smed, som det heter så fint- Med det mener jeg at man selv kan påvirke mye slik at opplevelser kan kjennes som LYKKE eller faktisk også ULYKKE..Det kommer litt an på hvordan fokus man har, hva man legger vekt på, HVOR mye vekt man lar enkelte hendelser få osv.
Ting som kan være bagateller egentlig, kan bli store tunge problemer og lage ulykke-følelse på innsiden, om man lar de få lov…På samme måte kan små “bagateller” også bli deilig glede og stor lykke, om man ser på dem i riktig lys..

Det er altså ikke sånn at det kommer LYKKE eller ULYKKE snikende ut av hemmelige ganger og dører, og liksom overrumpler enn gang på gang. Selv om noen ting her i livet selvfølgelig er ting vi ikke kan gjøre stort i forhold til, som at folk dør eller blir syke.

 

 

 

 


Men LYKKE eller ULYKKE befinner seg altså som oftest der hele tiden, klar til å bli oppdaget bak dørene der. OG det er du selv om avgjør hvilken dør du velger å åpne…
Det er du selv som velger hvem av dem du “slipper ut” …

 

 

 

 

Håper du velger å åpne riktig dør i dag, og får en lykkelig dag <3

 

 

#lykke #ulykke #dører 

 

3 kommentarer
    1. Jeg tror også enda så rart det høres ut at hver og en er sin egen lykkes smed. Har vel hatt et rart liv i forhold til den gemene hop ( heter vel det ), men har alltid funnet glede i noe. Lykken hadde jeg jo. Så var det som du sier ting jeg ikke kunne påvirke som skjedde. Det ble så dramatisk at resten av min levetid vil nok aldri bli det samme uansett hva jeg gjør. Den biten har jeg gitt opp så jeg har vel mer blitt min egen ulykkes smed. God bedring forresten.

      1. Sin egen smed er man uansett 😀 Hvis man opplever mye trist, kan man likevel jobbe med å se de fine små øyeblikkene som faktisk finnes. Min mor har all verdens grunner for å skulle være sur, bitter, etc. Hun har sagt til meg at det hjelper ikke å snakke seg NED, men bedre å fokusere på det som er hyggelig. Det blir ikke noe bedre av å fokusere på det negative. Det er hun selv som har funnet de tankene, og formidlet de til meg. Og jeg ser for meg selv, igjen og igjen, at om jeg fokuserer mye på det triste jeg er oppe i, så blir det bare verre. Jeg finner alltid noe hyggelig å fokusere på, for det er jo hyggelige situasjoner hver eneste dag synes jeg. Jeg lager meg de, fordi jeg vil 🙂

    2. Det er sant! Det handler om hvordan man tar det, for uheldig kan man være. Men det trenger ikke å få så mye fokus. Liker disse påminnelsene dine! 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg