Mandags-moro

 

I dag var innstillingen klar helt fra mårran av: Ut å lage små mandags-mirakler! Vel.. det er kanskje ikke så mye mirakler å snakke om…men i alle fall har jeg hatt en fin-fin og hyggelig dag med koselige kolleger. Fått gjort litt lure ting. 

Og til slutt fikk jeg en ide som jeg skal gjennomføre om et par uker. Jeg skal være engelsk dame, med turkis eller lilla hår.

 

 

Presentere meg for elevene med British Sign Language (engelsk tegnspråk), og da må jeg også presentere hennes(min) familie…

 

Her er den engelske damen (meg) sine søsken: 

 

En skikkelig surpomp av en bror…

 

 

Søster nummer 1:  Elsker å skjule seg..

 

 

 

Søster nummer 2: Tøffere enn toget…

 

 

 

Søster nummer 3: En smule gal..

 

 

 

Søster nummer 4:  Ikke så glad i å bli fotografert

 

 

Det mangler enda et par søstre. Jeg (den engelske damen) har 6 søstre i alt. Pluss den broren. Og moren og faren så klart: 

 

 

 

Far mangler også foreløpig…. Men mor er på plass.

 

Alt skal foregå på engelsk tegnspråk. De må lære seg en del tegn selv, og SELV prøve å si en liten presentasjon etterpå, om seg og sin familie. 

 

Dette blir moro!! I alle fall for meg 😀

 

Kanskje ikke akkurat mandags-mirakler, men i alle fall mandags-moro. Halve moroa er jo å planlegge de ukene vi skal ha elever, sånne som dette opplegget. 

 

 

 

#mandagsmoro #tull #undervisning

8 kommentarer
    1. Mornigns søs 🙂 Du kunne lagd en hel spillefilm med alle de karakterene dine <3 De elevene dine er noen heldige elever 🙂 Kos deg med fine dagen og stor klæm <3

    2. Det der blir gøy for elevene det. En av dem bør være veldig glad i te, for du skal vel “put the kettle on!!” Haha, dialekten i Liverpool er fantastisk, men ganske vanskelig å få med seg. 🙂

    3. Du er bare så utrolig kreativ! Finnes ikke maken til den frøkna her altså. Det MÅ jo bli artig for de som skal se på og forsøke å forstå. Ønsker deg all lykke til med sukker på! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg