Mareritt i våken tilstand

 

Skal ikke kimse av å dra til Kolbotn på ferie altså!! I alle fall er det mer enn nok action til å fylle en hel Dubai-tur..
I dag våknet jeg stille og rolig. Verden våknet til live igjen, uten tilsynelatende for mye dramatikk. Vel…det var den første halvtimen….

Etter en halvtime i fred og fordragelighet med kaffe på senga og litt lesing av blogger utspilte det seg plutselig et lite mareritt i etasjen under meg.. TIDENES edderkopp hadde inntatt entreen!! Jeg snakker ikke om en en liten søt en, på størrelse med en fingernegl…Nei, her er det faktisk snakk om en på størrelse med en LITT liten tarantella!!! Visste ikke at så store edderkopper bodde i Norge en gang. 

Jeg prøvde å få søsters til å ta den i en bøtte, mens jeg sto i 2. etasjen og FRØS.. Men søsters er like redd som meg for sånne monstre, og jeg tror ikke hun orket  tanken på at den skulle løpe villmann nedi bøtta der kanskje.  Vi kunne ikke se for oss hvordan det skulle være mulige å “ta den” med en avis en gang heller. JEG skulle i alle fall ikke gjøre det!! Søsters angrep på en måte jeg ALDRI ville gjort. Med støvesugeren! Nå er den stuck inni støvesugern. Eller kanskje ikke… Man vet jo aldri om den holder seg inni der, selv om rørhullet er “boltet” igjen…?

 

Vel-vel…skal prøve å glemme den for noen timer. Umulig å få sovet noe mer, men dagen bringer sol og masse moro på programmet. Så mini-ferien kan bare rulle videre 🙂 

 

#edderkopp #frykt

 

 

7 kommentarer
    1. Hihihihi…. er man redd for edderkopper så er det der et mareritt – som dere deler med prinsessa! Jeg er ikke så redd dem, jeg slutta med det en gang jeg innså at ikke alle i et hus kunne være like redde…….god klem 🙂

    2. Ha, ha, ha 😂🤣Ser for meg det hele 😊Selv hadde jeg nok hylt slik at de døde på kirkegården i nærheten der vi bor hadde våknet. Usj! Grøsser med tanke på slike dyr.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. He he. Som jeg ser for meg deg:) Jeg er ikke redd slike kryp. Jeg kan bare prøve å plukke den opp og sende den ut av naturen slik at deg kan leve videre:)
      Ha en fin dag!

    4. Ååååååååå og da kjente jeg på ubehaget og redselen med en gang. For jeg tåler hverken små eller større edderkopper… Den følelsen av at de kan hoppe rett på deg….. 🙁 !!!

    5. hi hi ,jeg skjønner dere godt jeg og jo ,edderkopper kan bli meget store i Norge,jeg har sett noen jeg :=) en fluepiske som går på batteri er tingen ,da beveger en den sakte mot vevkjærringen samtidig som en trykker på en knapp ,vevkjærringen blir grillet i det den treffer nettet og det skjer lynrask ,dø på et blunk :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg