“Mat” for sjelen!!

 

En fantastisk dag må jeg bare si! 
Som du så av morgeninnlegget mitt var jeg på vei ut i den store verden på noe “hemmelig”. Vel…så veldig hemmelig var det ikke, ville bare se om du kunne gjettet det 😉 Ikke så mange som prøvde seg på det, men jeg visste at Hanne Beate visste, fordi jeg avslørte på Facebook-siden hennes i går at jeg skulle dit.. 

 

 

Jeg har altså vært på Kistefos Museum, med Anna-Lena.
Og det skal jeg love var en opplevelse. Nesten umulig å beskrive, fordi det var å så MYE, både ute og inne. Men jeg er nok litt ekstra “svak for” tingene ute. Det minner bitteitt om Ekeberg Skulpturpark. Noen av samme kunstnerne som stiller ut i begge parkene. Men dette området var helt utrolig vakkert å ha en slik skulpturpark. Jevnaker er stedet. Du MÅ dra dit!

Det er mye jeg har lyst å vise deg, men må dele opp litt. 

 

Det er to innganger inn på Kistefos. En i hver ende på en måte. Og det er skikkelig smart, fordi det er da parkering i begge ender. Og i dag var det MENGDER med folk der. Vi dro kl 9 for å være der ved åpningstid. Slippe køer og trøbbel med parkering.

 

 

Ved ene inngangen står man og titter inn 🙂

 

 

 

 

 

Men bare den som går helt inn får virkelig se alt det fantastiske…

 

 

 

Tegnestifter- king size

 

 

“Face off”

 

 

“Octopus”

 

 

 

Tok oss en matbit på en benk på slutten. Køene var blitt lange, og vi hadde heldigvis med litt niste 🙂 

 

 

 

Dette har vært en strålende dag, masse inntrykk som kommer til å bli værende en stund. Jeg skal legge ut noen flere bilder i morgen. Dette er kanskje et av de flotteste museene jeg har vært på. Garantert den flotteste skulpturparken i alle fall. Og jeg har faktisk vært på en del. Det er så viktig med sånne inntrykk. Det er så viktig med sånne dager. “Mat” for sjelen…på et vis…

 

 

#museum #skulpturpark #opplevesle

16 kommentarer
    1. Wow! Så fint det var der😃
      Jeg viste ikke om det museet engang jeg. Det ser ut som det er verdt et besøk. Flotte bilder du har tatt av en fin dag på et fint sted😃

        1. Det stemmer. Det er jo et stykke. Men Jevnaker er et sted jeg vet godt hvor er. Vi har kjørt forbi der helt siden jeg var liten og skulle til bestemoren min😊

    2. Titta på det grundig i stad, hvis du tror jeg kommenterte uten å titte…hehe…For det var to kjappe kommentarer på 2 innlegg….

    3. Så flott 😀 Aldri hørt om… har jo ikke fått kommet meg til Ekeberg ennå… driver og ellemeller… om vi skal ta en tur sørover senere i sommer… Takk for en vakker omvisning 😀

    4. Så flotte bilder og en nydelig reisebeskrivelse! <3 Godt at nesten ingen klarte å gjette selv om jeg avslørte litt i kommentaren min. Så bra at solen kom etterhvert også, og ihvertfall greit med oppholdsvær når man skal være ute. Mange og flotte skulpturer, – mine favoritter er nok de som involverer vann, men tegnestiftene er kule da og The Twist er det noe eget ved. Gleder meg til flere bilder fra turen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg