Meningen med livet

 

 

 

“Man må ikke spørre om meningen med livet, man må gi det mening”
(Sitat: Håkon Bleken)

 

 

Akkurat sånn er det!
Det er ingen som kommer å gir deg meningen. 
Du kan ikke en gang Google deg fram til svaret. 

Noen ting i livet, må du bare fylle inn svaret på selv. Først da gir det mening. 
Og når alt kommer til alt…så er det kanskje LIVET i seg selv, som er selve meningen 

 

 

 

Forventet du at jeg skulle gi deg svaret? 😀

 

Noen ganger liker jeg å legge ut innlegg som minner om dette, fordi jeg er litt nysgjerrig på hva andre tenker er meningen.

 

Er det i dine øyne noe “større mening” enn bare det å leve “etter beste evne”?
Er det noen skjulte poeng eller mål, som noen av de re har funnet ut av?
Eller er det å bare LEVE poeng godt nok?

 

#livet

8 kommentarer
    1. Tja, si det…..Jeg lever, og er glad for det. Setter pris på alt jeg får oppleve. Små og store ting og hendelser. Prøver å fylle livet med noe meningsfullt og å gjøre litt nytte for meg. Har lært meg med åra å sette pris på hver dag jeg får.

    2. Tenker jeg lener meg mot Gabriel Scott, jeg.

      Fra boken «Kilden»:

      «Et menneske kommer til verden, det vandrer rundt i en ham av støv, det lever og spreller og strir en tid, det trekkes med sykdom og urett og savn. Så dør det og går i glemme og blander sitt støv stille med jordens.»

    3. Fint innlegg.🤗
      Jeg er helt enig i at man selv må gjøre det man kan for å fylle livet med fine dager både for seg selv og andre.🤗
      Meningen med livet er også å gjøre ting man har lyst til, selv om det er mot strømmen av det folk flest synes.
      Da blir man et lykkeligere og bedre menneske også for de rundt seg.🤩

    4. Hmmm… jeg tenker at meningen med livet er å fylle det med lykkelige gjøremål! Mest mulig fokus på det – og minst mulig fokus på må-oppgaver. La må-oppgavene være som de må….. og la meningen med livet være resten! 🙂

    5. Meningen med livet…. Hvorfor vi mennesker er her på planeten er jeg ikke sikker på, men jeg synes jo dry gir mening at vi prøver å få mest mulig ut av den tiden vi er her. Hva “mest mulig” er varierer sikkert fra person til person For min del er det ikke gods og gull. Mer å finne ting som gir mening for meg. Som politisk arbeid, hjelpe andre og ikke minst samle på gode opplevelser.

    6. Et fint, og tankevekkende innlegg 😀
      Noen ganger lurer jeg på hva meningen med livet er, men så prøver jeg å fylle det med mening uten at jeg tenker over det ☺️
      Det er nok mye opp til oss selv hva vi fyller livet med for å gi det mening🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg