Meningen med livet

 

 

“Man må ikke spørre om meningen med livet, man må gi det mening”
(Sitat: Håkon Bleken)

 

 

Akkurat sånn er det!
Det er ingen som kommer å gir deg meningen. 
Du kan ikke en gang Google deg fram til svaret. 

Noen ting i livet, må du bare fylle inn svaret på selv. Først da gir det mening. 
Og når alt kommer til alt…så er det kanskje LIVET i seg selv, som er selve meningen 

 

Forventet du at jeg skulle gi deg svaret? 😀

 

Noen ganger liker jeg å legge ut innlegg som minner om dette, fordi jeg er litt nysgjerrig på hva andre tenker er meningen.

 

Er det i dine øyne noe “større mening” enn bare det å leve “etter beste evne”?
Er det noen skjulte poeng eller mål, som noen av dere har funnet ut av?
Eller er det å bare LEVE poeng godt nok?

 

 

 

(En liten repost fordi jeg skal ut å leve livet, på min måte og  gjerne hører hva DU tenker om temaet)

 

 

#livet #meningenmedlivet

8 kommentarer

    1. Meningen med livet er heldigvis forskjellig for alle sammen og kun vi selv fyller livet med det vi vil <3 Noen ganger med hjelp fra andre, så klart <3

    2. Ja, man kan jammen lure på det. Tenker det er å leve og gjør det beste for de rundt seg og en selv, både i jobben og privat.

    3. Jeg synes det siste spørsmålet ditt er svar godt nok. Det å leve er meningen med livet. Og da snakker jeg om å leve, ikke bare overleve. Sanse alt det flotte rundt oss, naturen, menneskene, luktene, miljøene vi ferdes i. Sette pris på det vi har og være til stede i nuet.

    4. Meninga med livet er ett spørsmål man ofte stiller seg, hva er meninga med livet? Jeg trur at vi ser for mye til andre for å finne meninga med livet, vi ser på andre og ser hvordan andre lever og vil leve det livet andre lever fordi det ser mye grønnere ut på andre sida gjerdet.

      Vi må bli mer fokusert på hva våre egne verdier og hva slags liv vi sjøl å ønsker å leve. Om vi ser til andre og ønsker at vi kunne leve som dem, så har vi kanskje ikke funnet oss sjøl ennå. Vi må gå inn i oss sjøl og finne oss sjøl og leve livet som er best for oss sjøl, ikke ett liv som ser bra ut på fasaden. Men i dagens sosiale medier er det lett å bli revet med i hva som “forventes” å være ett “riktig” og innholdsrikt liv.

      Vi finner ikke meninga med livet ved å se på den fasaden mange fremstiller som ett godt liv. Vi vet ingenting om hvor de heller har det på innsiden.

      Så vil jeg avslutte, ikke med å si ha en god dag. Jeg sier LAG DEG EN GOD DAG for dagen vår kan vi lage sjøl ved å gjøre gode valg for oss sjøl.

      Lag deg en god dag Frodith 😊

    5. For meg er å leve livet som Gud har gitt meg etter min beste evne etter hans vilje og finne gleder i min hverdag og gjøre den gode:) Det er meningen med livet for meg.

    6. Det å være i nuet, og nyte. både viktig og vanskelig
      naturen har stor innvirkning på mitt liv❤️ meningen fyller man inn selv, er jeg enig i. det er det man finner ut eller ikke finner ut, rett og slett?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg