Mental kjole-fredag

“Jøss…hva er det for noe fjas hun babler om nå da!”.… Synes jeg hører kommentarene liksom 😀
Og… Har jeg ikke kjole sier du? 

 

 

Kjole-fredag handler ikke nødvendigvis om den der kjolen du ser.. Det handler jo i bunn og grunn om at fredagen er en favoritt-dag. Om at fredagen bør nytes og feires allerede fra morgenen av. Om at helgen og alle godsakene ligger der og venter, og SNART skal gripes med hender og bein og alt.. Det handler om at fredagen er litt ekstra lys og lett, også på jobb, akkurat fordi den er…FREDAG ja..

Så kjolen er ikke det viktigste i seg selv. Kjolen er bare pynten den, på utsiden, for å si til folk at: “Hei! Der var det fredag ja. Nå feirer vi litt folkens”

Så i dag har det altså vært:  Mental kjole-fredag. Pynten er på. Jeg har smilt, ledd og jobbet fletta av meg. Og går hjem med et smil. Selv om dagens kjole ikke svinger “utover” nederst 😉

 

 

12 kommentarer
      1. Hi-hi, kjolen var på plass den, i hodet mitt. Jeg tror forresten jeg mangler noen kjoler 😀 Må på fretex-jakt i helga tror jeg 😀 Vår på søndag jo 🙂

    1. Så bra sagt, ukeslutt er som regel styrete…Ting man må få unna!
      Og viktig å ha det litt greit oppe i hodet som du sier…Mange måter å feire fredag på, trenger ikke være den fredagspilsen! 🌸 med jobben.. Men høflighet, kjole, vafler eller noe annen hygge! Vi har som regel pølser på jobben på fredager.

      1. Så deilig da, med pølser. Blir litt ekstra 🙂 I dag var det ikke noe spesielt mat. Men hyggelig lunsj, med flere folk. Og MYE ble gjort av forberedelser og jobb, så jeg var skikkelig glad da jeg gikk hjem. Ligger bra an 🙂 Og humøret på topp. Kjolen var mentalt på plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg