Livets bok

“Livet skal ikke være som en roman vi har fått som gave, men som en roman vi selv har skrevet.”
(Sitat: Novalis.)

Slik tenker i alle fall jeg på det:
Livet er ikke en bok man bare får i fanget liksom…Slik at man skal sitte der å bla…og vente på at det skal komme noen morsomme historier.. på en eller annen side

 

 

 

Nei..

Man må faktisk skrive romanen selv. Ta fram pc-en eller blyantene, fargene, og kanskje til og med noen bilder..og skape den romanen selv.
Lage kapittelet om reisene..
Lage kapittelet om rosarød kjærlighet.. Eller om helt VANLIG kjærlighet.
Lage det skumle kapittelet mot slutten av romanen… Eller lage en hyggelig, lykkelig slutt..
Lage innbindingen og det hele..

Lage sitt liv..

 

 


 

Skriver du “din egen historie”?
Eller venter du på at noen ANDRE skal lage den for deg?

 

 

(Nok en liten reprise i mine lille filosofering om LIVET)

 

#livet

8 kommentarer
    1. Før var det andre som skrev historien….. men må er det meg selv som gjør det! Det er skumle, triste, lykkelige og romantiske kapitler- det er LIVET! Klem 😘

    2. Så sant så sant… 😀 For min del, er vel det meste skrevet. 🙂 Men så lenge man er ”skrivefør”, blir det kanskje et kapittel eller to til som ikke er ferdig 🙂 God helg 🙂 Klem

    3. Så sant…jeg skriver min egen bok. Med tragedier, lykke , morsomheter og skumle saker. Etter over 50 år har det vært mange kapitler med både det ene og det andre. Sikkert flere bøker hvis jeg skulle skrevet på ordentlig 😁

    4. Jepp – slik er det for oss alle 🙂 Ikke alle tenker slik…… dagene suser av sted og de er fanget i alt det travle og ser ikke annet enn slit og kav………..
      Man må finne sine linjer… setninger som fyller dagen og gir boken mening <3 Jeg skriver min egen bok med mine turer og bilder og opplevelser nesten hver dag 🙂

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg