Mer tegnegøy

For noen år tilbake ba jeg om å få noen tegneutfordringer. Altså folk ga meg oppgaver, små ordtak, et lite begrep, en setning. Og så skulle jeg tegne til disse. Tolke dem. Under her kommer noen små oppgaver jeg fikk, med tegninger og tekst jeg skrev til….

 

“Å skape seg sin egen sydhavsøy”

 

 

Når ting går litt på tverke…
Når du får verden i skallen med et smell..
Når du blir filleristet alle veier av verdens digreste hender
Når livets drittstøvler har gitt deg noen tupp bak…
Når livet rett og slett er litt rævvva innimellom….

…..da gjelder det å skape seg sin egen sydhavsøy
Male den i fine drømme-farger
Spenne opp en innbilt hengekøye mellom to fiktive palmer
Slenge seg ned med to venner du aldri har møtt
og synge en sang du aldri har sunget før
Mens du hører fantasiens bølgeskvulp slå inn mot land
 og tankenes måker lette fra strandkanten…

Så går det seg til igjen skal du se…

 

 

 

“En dråpe i havet- av betydning”

 

 

“Av og til tror vi at det vi gjør bare er en dråpe i havet- men havet ville vært mindre uten den dråpen”

Det er viktig å vite sin verdi her i livet. 
Det er viktig å vite at man utgjør en forskjell.
Vi er alle dråper i verdens hav. 
Forsvinner en, vil noe mangle. 

Jeg vet jeg spiller en rolle- i mitt lille vann…

 

 

 

“Det er i motbakke det går oppover”

 

 

Når “enden” er god er allting godt”

(utfordringen den gang fikk jeg av Mettejosteinsdatter, som het noe annet da)

 

 

“Danse med ulver”

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

 

 

“Glede i de små tingene”

 

Og her var det Fruensvilje som ga oppdraget…

 

 

 

Håper dere synes det er koselig med litt tegne-dryss, fra tidligere utfordringer. 
Jeg skal tegne litt mer igjen når jeg får tid, og kommer nok til å be dere om oppdrag 🙂

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg