Min høst- er i anmarsj!

 

Hver høst, eller nesten i alle fall, “feirer” jeg bittelitt med diktet jeg skrev for noen år siden. Og det er først NÅ, når det er oktober at det er HØST for meg. Selv om jeg vet årstiden starter i september. Nå er det akkurat bikket oktober, og det er kommet farger på bladene. Det er NÅ diktet mitt liksom passer 🙂 

 

 

Når dørene lukkes..

Når løvet danser tango mot bakken….

Når lyden av raslende lønneblader mot asfalten høres ut som Riverdance på en fantastisk scene …

Når små dugg-dråper lister seg forsiktig over gresset hver morgen… som for å forberede seg….

Når lyden av hvinende hoppe-tau-stemmer er trukket på innsiden av bygårdene…

Nå dørene lukkes….

 

DA er det høst da….

 

Hva forbinder du mest med høst?

 

 

#høst

8 kommentarer
    1. Så fint høstdikt! 🍁 Høst betyr flotte farger i naturen, plukking av tyttebær, mindre å gjøre ute, tenne lys og kose seg inne på mørke kvelder
      Jeg har alltid likt høsten best.🍁🍂 Jula er fin, men ellers er vinteren for kald, våren er travel og sommeren for varm. 😅

    2. Nydelig dikt😊
      Høst forbinder jeg med mørke kvelder, bursdagen min, fine farger, sopp-plukking, regn, levende lys, mer å se på TV og fårikål😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg