Munnbind- og alderens forbannelse…

En litt rar overskrift muligens. Men likevel VELDIG beskrivende for dagens hendelse.

Det var lørdag, og tid for å lufte snuten litt. Blir ikke mye av det i uka, så jeg var klar som et egg. Gjorde meg lekker, for å møte verden utafor. Vel…så lekker man kan bli når man nesten hele tida må ha munnbind på..

Men jeg sminket meg, og når jeg gikk hjemmefra så jeg riktig så fin ut.

 

 

Så var det på med munnbindet, ganske så fort. For skal man innom en butikk, så MÅ man ha det. Noe annet som må på er brillene, for å få sett noe…Eller jeg ser jo ikke stort MED dem heller egentlig, for de dugger jo med EN GANG jeg tar dem på nesten, når jeg har munnbind på…Brillene dugger, jeg svetter, og det er fuktig både her og der…

 

 

 

Når man er på café, så må man ha munnbind på i køen, men har lov å ta av ved bordet. Så etter å ha kjøpt kaffe, satte jeg meg. AV med munnbind, og AV med briller. Måtte jo ta SELFIE så klart. 

Følte meg ganske så fin fremdeles jeg. Tok flere selfier, så gjennom dem, UTEN briller, og tenkte at dette ble fine bilder til bloggen. 

VEL….de bildene får du IKKE se!!

For sånn ca to timer etter jeg kom hjem, så jeg meg i speilet, MED briller…Og jeg fikk omtrent SJOKK! Hadde jeg gått sånn ute???

For 54 år gamle øyne, ser INGENTING tydeligvis. “Øyevippene” hadde flyttet seg flere milimeter oppover, og var nesten på vei over øyenbrynene. 

 

 

Hadde jeg gått sånn ute blant folk??! Og på café?? 
Joda…når jeg sjekket bildene etterpå….MED briller… er det tydelige “øyevipper” på vidvanke…. 

 

Så altså: munnbind og alderens forbannelse…

 

 

#munnbind #sminke 

8 kommentarer
    1. Hihi 😊 Og så jeg som øynet (!) håp om en god latter… Nei, huff, det var slemt 😄 Lo litt av beskrivelsen din i alle fall 🤗 Og vi vil jo helst se ok ut på bilder som vi publiserer 😊

    2. Haha, kjenner meg godt igjen med å tro bildene ble så fine såh, helt til jeg tar på meg briller 🙂 Denne uken har jeg hatt munnsår, og det må vel være det eneste positive med munnbindet da, at jeg skjulte munnsåret mitt 😀 😀

    3. Av og til ,når hybelkaninene er litt for ivrige i huset,er det ein fordel uten briller…Men når ein plutseleg ser seg sjølv i speilet og øyensverten er klint utover,så er det eit håp om at dei ein har treft på og har dårleg syn:-)

    4. Skaffa nye munnbind i dag, må jo bytte nesten hver dag. Blir mye søppel ut av de men det er vel som venta. Hvis man snur munnbindet så kan det mine om ei hengekøye noe som mange har kjøpt i år, Man kan jo drømme seg tilbake til sommeren og håpe det går mot lysere tider på mange fronter. Var på kiwi i dag og det er ikke alle ansatte som bruker det men de er veldig nøye med at vi kunder bruker det. Jeg spiste rester i kveld og da blir det bedre plass i kjøleskapet. Men må vel snart vaske kjøleskapet slik at det blir rent til jul. Ha en fin kveld.

    5. Uffda, ja dette med munnbind er ikke enkelt. Tror ikke du er alene om å smelle litt for det. Særlig de som har briller da, men det finnes visst et sånt middel man kan ha på brillene så de ikke dugger. Klem til deg i kvelden 🙂

    6. hi hi unnskyld att jeg flirer litt men øyevipper på vandring,ja jeg ser det for meg hi hi ,pytt pytt tror ikke så mange reflekterte det i det hele tatt :=) elllers høres det slitsomt ut å være i Oslo nå med så strenge regler ,akkurat no er jeg glad jeg er langt ute på bygda :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg