Nå har jeg blitt “hun gamle”..

 

Ja…ikke til vanlig da…Da er jeg hun “ungfolen” som er leken og lett og yngre enn folk flest…
MEN…sånn innimellom, når jeg trasker rundt med venninner på samme alder og slarver, da kan jeg nok være litt gammel.

 

 

Jeg stavrer meg framover på isen, livredd for å falle å knekke “lårhalsen… (er det ikke det gamle folk knekker så lett? Jeg vet ikke hvor det er på kroppen en gang..)
Jeg har ikke pigger på skoene. Prøver å se ung og uredd ut (selv om det visst er ganske så umulig på holka for folk over 50, UTEN ispigger…)
Jeg undrer meg sammen med jevnaldrende venninner over denne moten som endrer seg så voldsomt (har ikke gamle folk alltid “stusset” litt på moten? Og hvem i all verden sier STUSSET nå lenger? )

 

Moten har gått fra “sægging” (legg merke til at jeg kan uttrykkene) til “gæssing”…
For ganske kort tid siden skulle man IKKE ha bein…uansett …Jente eller gutt… NULL bein.

 

 

NÅ skal man omtrent BARE ha bein.. Rumpeballene blir delt nesten helt veien opp til hodet, og bukselengden er til midt på leggen. . Man er som to vandrende bein, som “venter på høyvann”(som vi sa i “gamle dager”, da jeg faktisk selv gikk kledd sånn…. 80-tallet..)

 

 

Så som du skjønner, har jeg falt litt av lasset på enkelte områder. Hardt å innrømme, men sånn er det. Tenker folk ler godt av meg jeg, der jeg vandrer rund i shorts på vinterstid, og tror jeg ser både fin og ung ut 😀 

 

 

Ja-ja…det viktigste er jo at vi trives med de klærne vi har på oss. Det burde ikke være så nøye egentlig hva verken gamle eller unge mener.. 🙂 

 

#mote #endringer

9 kommentarer
    1. Ikke sant. Kle deg i det du liker best, da trives du også tenker jeg. Jeg er ikke sånn joggebuksemenneske og har aldri vært det, mens andre elsker det hele tiden. Noen har kjole i ett sett, andre olabukser og du har skjorts midt på vinteren. Så herlig at vi kan kle oss som vi vil, og så får andre følge moten. Klemsiklem:)

    2. Huff, ja, ikke all mote er like pent… Ser av klærne til døtrene mine at jeg ikke henger helt med… Men viktig med sin egen stil også!!! 😉

    3. Du får nå sagt det. Jeg liker din fargerike stil.
      Selv liker jeg bukser som er behagelig å sprade rundt i her hjemme. For tiden er det Monsen sine fargerike stilongser som er favoritten.
      Skal jeg ut bytter jeg til noe kjedeligere.

      Og jeg bruker pigger når jeg går tur med Nara. Jeg tar ingen sjanser når det gjelder lårhalsen.

    4. Artige tegninger, hihi. Kul i shorts du da, og med ull oppover så holder man varmen. Jeg er ikke noe opptatt av å følge moten, og går i det som er mest behagelig. Husker både slengbukser og høyvann, – moten går igjen med jevne mellomrom.

    5. Hihihi….ja, da er det nok flere av oss som er gamle tror jeg…. jeg undres over høyvannsbukser, og jeg går med brodder…. jeg er utgammel med andre ord! Kler meg akkurat som jeg har lyst til igrunn…! Jeg syns du har en kul og fin stil! Klemmer <3

    6. Syns du er veldig fin med en “ungdommelig”og tøff stil.. Når man har på klær man liker blir det fint..uansett mote og alder.. 🙂 Nyttårsklem fra Mjøndalen <3

    7. Folk får tenke hva de vil. Heldigvis er ikke jeg den som følger moten noe særlig. Jeg bruker det jeg har, og det som er mest behagelig 😊 Så gammel har jeg blitt…hehe.
      Syns du er fin i shorts selv om det er vinter jeg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg