“Nå kan dere skamme dere!”

 

 

Jeg kan ikke fri meg fra en merkelig følelse av at NOEN synes vi burde  skamme oss…Som om NOEN satt et sted og smilte litt i skjegget. Dårlig skjult skadefryd som vistes i øynene:

“Der fikk dere! Nå kan dere bare gå der med de tildekkede “snutene” deres og skamme dere! Sånn går det nemlig. Ha-ha-ha”

 

Ikke det at jeg skjønner HVORFOR vi skulle skamme oss. Eller hva vi har gjort galt..

Men jeg synes å lese i de litt fortvilede øynene til de tildekkede “snutene” jeg møter i butikkene og på gatene, den samme rare følelsen av at vi burde skamme oss. Den dukker kun opp når munnbindet er på. En følelse av å bli “kneblet” på en måte. 

Munnbindet er superviktig i ukene framover, så følelsen av at NOEN sitter og “ler” et sted får jeg bare holde ut.. 😉

 

 

 

#corona #munnbind #følelser 

21 kommentarer
    1. Vi må vel alle bare være så lure som mulig, ta ansvar og følge reglene. Ikke mengder av tildekkede snuter her i Trondheim, men det blir flere og flere.

      1. Ja, her i byen er det tildekkede snuter både inne og ute nå. Flere og flere ute også. Synes det er helt greit. Hvis vi kan få ned smitten så er jeg veldig glad 🙂

    2. dette blir snart et normalt syn alle plasser ,ikke her på bygda kanskje ,men kan fort bli om vi skal ut av bygda for å gjøre erender,men i store byer må en nok desverre leve med det men det er overhode ikke noe noen skal skamme seg over ,vi er alle i samme båt

      1. Nei..jeg mener ikke sånn 😀 Mer som at “gud” eller en eller annen sitter og ler og tenker: til pass for dere. NÅ har dere oppført dere dårlig så lenge…her er straffen 😀 Om du skjønner 😀

    3. Lover på tro og ære at jeg ikke sitter der og ler,,,, Hi får holde i digitale hender og holde ut. 🤗 Lykke til 🥰

    4. Det er ikke i orden. Nå får vi håpe at smitteantallet går ned igjen. Blir selv irritert når jeg er i butikker, og f.eks står ved frysedisken, og det kommer bort folk og stiller seg tett inn til meg. Da går jeg bue rundt dem, for det er ikke å overholde 1 m avstanden.

      Så er det den festingen som de yngre holder på med. Det kaller jeg for egoistisk! Virker ikke som om de tenker i det hele tatt.

      Nå må vi alle sammen gjøre vårt for å få ned smittetallet.

      Jeg har kjøpt meg munnbind som jeg kan bruke hvis jeg er på steder hvor det ikke går an å overholde 1 m.

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jeg går fast med munnbind, hjemmefra til butikken, for der er det ikke mulig å holde meteren. Og de anbefaler 2 meter faktisk i butikkene. Jeg går med munnbind på trikke/t-baneholdeplasser og på kollektiv transport. Jeg gjør alt jeg skal, og litt til. Så nå får de som ikke har gjort noe hittil gjøre litt. Helt enig

    5. Jeg krysser fingre for at det må gå over snart. Her jeg bor så vi munnbind bare når det var tom cruise filminnspilling. Vi har kun to personer i karantene og de kom rett fra utlandet og i karantene, så vi blir nesten bortskjemt i forhold til dere som bor der det er mye smitte. Er ikke sikkert jeg får barnebarn på besøk i jula da så jeg håper det gir seg før den tid.

      1. Ja, jeg håper også det. At ved litt strenge tiltak nå så minsker det litt igjen 🙂 Håper du får besøk i jula 🙂 Det å bo midt i byen, i forhold til der du bor er nok ganske stor forskjell ja 🙂

    6. Jeg tror ikke vi skal gå rundt å skamme oss. Heller ikke de som kanskje tok noen dumme valg. Fordele skyld er ikke det rette. Vi må bare støtte hverandre og heie på hverandre. Så blir alt bra en gang.

      1. Nei,jeg synes ikke heller vi skal gå rundt å skamme oss. Eller fordele skyld. Alle gjør så godt de kan. Litt vanskelig å forklare, men det er bare en følelse jeg får når jeg setter på meg det munnbindet. En følelse av å bli kneblet, en følelse av den der NOEN som tenker at NÅ fikk de litt å tenke på… Men her er det bare å stå på å støtte hverandre 🙂 Helt enig 🙂

    7. Ja det er bare å holde ut :-/
      Alle må ta SITT ansvar…. og det er ikke så enkelt å bli kvitt eller rettere sagt få bukt med dette viruset. Tror vaksinen snart må komme på bordet.

      Jeg har munnbind på lur, men er ikke i de store folkemengder… er på jobb og hjemme for det meste, og butikken jeg handler i er ikke så stor, og prøver passe meg og holde avstand. Men man vet ikke……..

      Sender klem din veg og ønsker deg gode dager. Det er ikke noe alright dette her 🙁 kleeeeeeem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg