Når dørene lukkes

Når løvet danser tango mot bakken….

Når lyden av raslende lønneblader mot asfalten høres ut som Riverdance på en fantastisk scene …

Når små dugg-dråper lister seg forsiktig over gresset hver morgen… som for å forberede seg….

Når lyden av hvinende hoppe-tau-stemmer er trukket på innsiden av bygårdene…

Nå dørene lukkes….

 

DA er det høst da…

(dette høstdiktet skrev jeg for mange år siden)

 

Og nå er vi liksom kommet dit igjen…. hvor dørene lukkes. Som bjørnen går vi i dvale, og venter på at året bare skal GÅ…. For å komme krypende ut igjen utpå våren en gang. 
Det burde jo ikke være sånn!!
Vi syter og klager over varmen som forsvant. Over lyset som er blitt mørkt. Og over at livet knapt er verdt å leve før uti mai en gang…

Dette er egentlig tulle-oppførsel spør du meg:
Høsten er virkelig en årstid som står fint på egne bein. Det er ikke bare en vente-tid… på at noe bedre skal komme. 

 

 

 

Her er noen høstsysler jeg skal holde på med:

  • Turer i de flotte fargene, med niste i sekken
  • Photo-shoot i høstløvet
  • Trene
  • Små mini-ferier
  • Fotografere
  • Blogge
  • Tegne
  • Kafe-turer

 

 

17 kommentarer
    1. Høsten er en tid å nyte, flotte farger og kjølige temperaturer. Jeg er ikke så glad i varmen om sommeren, men akkurat iår kunne det vært bedre. Kos deg med planene dine, mye koselig blant de! 🍁🤗🍂

    2. Jeg er et høstbarn – det er min tid 😊. Fine turer i skog og mark med termos og niste. Forhåpentlig sanke bær og sopp for å nyte gjennom vinteren. Plukke lyng, blader, nøtter til dekorasjon. Levende lys og venner på hverdagsmiddag, rødvin og bokstabel ei kveldsbeite. Strikketøy og te-kopp, av og til i ivrig skravling med en venn. Ingen dårlig samvittighet over å rigge seg til inne, flate ut på yoga-matta og høre på musikk. Lista er så lang!

      Kanskje går jeg i hi – men noen inviteres til hulen. Jeg har alt jeg trenger. Her. Nå. ❤️

    3. Så koselig 🍂 Ja høsten er en herlig årstid. Her i nord ønsker vi Nordlys sesongen velkommen, det har Sør-Norge også fått og får 👏🏻 Gøy. De litt uovervinnelige hordene av mygg er evakuert. Høsten med fargene, den litt skarpe lufta, de deilige dagene med sol som fortsatt varmer 🫶🏻 er en deilig tid. Nyt og vi gleder oss til høstbildene dine 🍁👍🏻

      1. Jeg bodde 3 år i Alta, så nordlyssesongen husker jeg godt. Jeg elsket nord de årene jeg bodde der. Alle sesongene. Til og med vinteren 😀

        1. Å jeg er så enig så. Alta er nordlysbyen i Norge. Ligger fint til med tanke på skydekket og klar himmel. Jeg var der 2 år, så dro jeg hjem til Tromsø. Litt mer overskyet / tåke her men når vi først får klarvær er det en perle … i alle årstider 🫶🏻

    4. Kjempenydelig skrevet 😍

      Høsten er en vakker og fin tid, og det som gjør den vakker er alle de superfine fargene naturen gir oss 😊 Ikke minst er det så koselig å kose seg inne med levende lys og kose opp inne. Det gir meg fredfull og ro i sjelen min 😊

      Ønsker deg en superfin lørdags kveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    5. Jeg er helt enig.🤩
      Høsten er en kjempefin tid.🍃🍂
      Mange fine og koselige høstplaner hos deg🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg