Når flyplass-skrekken tar overhånd…

Ja…da skal jeg love deg at det ikke er det minste gøy!!
Jeg har som flere andre IKKE flyskrekk, men flyplasskrekk!!

Jeg blir HELT svett, og panikken står å lese i øynene mine allerede når jeg går av flytoget på Gardermoen… Nå er det en stund siden jeg har reist med fly, det skal jeg ærlig innrømme, og jeg skjønner hvorfor jeg alltid velger tog i stedet for. 

For et MAS!!!
Først er det innsjekking. HELT på egenhånd i dag til og med. Jeg reiser “ALENE” nemlig. Skulle hatt en lapp rundt halsen, for da hadde jeg i det minste fått litt hjelp. 
Joda, fant en innsjekkingsautomat. Synes å huske det var sånn man gjorde det, når man IKKE vil gjøre det på mobilen. 

Jeg svarte og registrerte så godt jeg kunne. Og SÅ kom det noen bagasjelapper. Ingen boardingkort. OG de lappene skulle tydeligvis helst settes på kofferten, akkurat i det de kom ut av maskinen…Eller var det bare noe jeg innbilte meg?? Jeg begynte å prøve feste på kofferten, og var så klart litt sen så HELE “innsjekkingsløpet” så langt bare forsvant fra skjemen. Og det så ut som jeg måtte begynne fra start igjen!! Går DET da??? Når man allerede har fått deler gjennomført??

Svetten silte, der jeg sto i den nordpolen-dunjakka jeg liksom har vært så glad i…Og jeg var på nippet til å begynne å dra ut store dotter av håret… INGEN kom for å hjelpe så klart, enda jeg prøvde å “vinke” til alle med gul vest!! MÅ man klare seg selv!!?

 

 

Skjønte til slutt etter å ha stått der en stund med tårer i øynene nærmest…at jeg måtte skanne bagasje-lappen, strekkoden, og da kom jeg plutselig inn der jeg hadde vært…PUH!! Og fikk et boardingkort også..  Så var det bagasjedropp, og der sto det heldigvis en dame og hjalp meg. Jeg SA jeg ikke har reist på lenge!!

Jammen glad jeg hadde 2 timer før flyet skulle gå, hvis ikke hadde jeg ALDRI rukket det. Måtte bare blitt igjen her nede i Oslo-byen, og hele Tromsø kunne bare glemt meg. 

Gjennom sikkerhetskontrollen gikk det faktisk bedre enn det pleier å gjøre, enda de skriker og hyler for at man skal skynde seg: “Ledig her! Kom hit!! Ikke stå i veien!!”… Jeg tror jeg var i sjokk etter innsjekkingen, så dette var plutselig bare “piece of cake” liksom. 

Munnbindkravet er bortevekk heldigvis, så jeg slapp å stå der med dugg på brillene og gnagsår bak ørene i tillegg. 

Vel…nå er jeg i alle fall på Gardermoen. Til Tromsø flyplass skal jeg klare å komme nå tror jeg. Så var det  bare å komme seg derfra og inn til sentrum da… 

Fortsettelse følger…..

 

#flyplasskrekk

13 kommentarer
    1. Så kos Solfrid – fine vinterdager i Tromsø ❄️❄️❄️🌞⛷ Kos deg masse i Nordens Paris, og kom gjerne innom Vestetålen på tur sørover🥰🤗

      1. Ja, Tromsø er alltid fint 🙂 Det er mest arbeid her, så ser ikke så mye til Tromsø, men vi kjører buss til og fra en plass vi er med elever 🙂 Så fint lys og fin luft har jeg kjent masse på 🙂 Jeg drar hjemover i morgen ettermiddag, rett fra skolen. Så det blir ikke noe Vesterålen denne gangen. Det får jeg ta til sommeren 😀

    2. uff dette hørtes ikke kos ut i det hele tatt ,jeg har aldri reist alene ,alltid hatt reiseleder eller annen følge som har styrt med det praktiske ,så jeg hadde virkelig slitt om det var meg hi hi ,heldige du som er i Tromsø ,det står på min ønskeliste over sted å reise på ferie ,kanskje neste år

    3. Du er ikke alene om det der. Jammen glad du greide det der! Jeg er skrekkslagen før jeg kommer fram til den flyplassen. Men å fly synes jeg er fint. Klemsiklem

    4. Uff flyplasskrekk er ikke bare bare, jeg har flyskrekk og det er ikke no gøy det heller. God tur, regner med du er på plass nå men bedre sent enn aldri å ønske en god tur🤗

    5. Så flott at du fant ut av det! Det burde absolutt vært noen i nærheten, for alle tar jo ikke fly flere ganger i året! Jeg flyr max én gang i tiåret, men foreløpig har jeg ikke flydd alene, så har fått hjelp av mine medreisende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg