Når hamsterhjulet stopper…

 

 

Noen ganger kan hverdagen kjennes litt oppjaget
Noen ganger kan man kjenne seg litt som en liten gnageri  hamsterhjulet…

Det går bare rundt og rundt, og man må holde beina i gang.
Løpe det forteste man kan…For hvis man stopper så faller man rett på snuten. Og det vil man jo ikke…

Så da løper man da…Så fort de “små” beina bare kan bære en..
Løper med trommestikker-skritt… uten nesten å tenke gjennom hvorfor man løper.. Svetten spruter, beina er møre og “værhårene” står til alle kanter…

Og så plutselig stopper hjulet for en liten stund..
Man kommer seg ut fra hjulet i en helsikes fart.
Får igjen pusten
Får “værhårene” på plass
Får beina på jorda
Får tid til å tenke tankene sine

 

 

Og akkurat DE tankene sier at jeg er så innmari heldig!
Jeg kjenner meg så himla glad for livet jeg har: kjæresten, familien, vennene, jobben, kroppen som funker, hodet som er snilt og godt, hjertet som er varmt og bankende av glede for det meste.

Ikke alle er så heldige!
Ikke alle har evnene til å se hvor heldige de er!

Så hvis bare det der helsikes hamsterhjulet tar seg en pause innimellom, så jeg rekker å få puste…. Ja…da er livet ganske så bra. 
Og når alt kommer til alt så er det jo JEG som bestemmer hvor fort jeg skal bevege meg inni det der hjulet…Er det ikke?

 

 

18 kommentarer
    1. Må si meg enig i Mona Iren her…er SÅ glad for at jeg stort sett er ute av det hjulet for godt..og jeg støtter også Verdande – man kan regulere den farta sjøl og eventuelt hoppe av, fordi man MÅ veldig lite tross alt 🥰

      1. Ja, vurderer sterkt litt avhopping selv… Og det med farta, jeg er skikkelig dårlig på å tilpasse. Bare maser i vei.. Må liksom HELT av…

    2. Jeg tror de fleste strever med å holde farta, og ikke alle skjønner at vi alle er i hjulene våre mesteparten av tida..
      Takknemlighet er erkjennelsen av at det alltid finnes gode ting i livet, også når det kjennes som mest slitsomt.

      Ønsker deg en fortsatt God Jul 💖

    3. Jeg vet du liker kunst. Søk opp bildet Drifting av Thomas Klevjer (hvis du ikke kjenner til det).
      Det er mitt yndlingsbilde. Det er en mann som holder i sveiva på et tannhjul ute i verdensrommet. Han dytter tannhjulet rundt. Holder maskineriet eller hamsterhjulet om du vil i gang. Klevjer har et eget galleri her i nærheten, og en gang jeg var der ble jeg stående å snakke med kunstneren om bildet. At jeg likte det godt, holde hjulet i gang. Symbol på livet mitt, slik jeg følte det da. Han spurte meg da hva som ville skje hvis mannen slapp sveiva, ville han da bare drive vektløs av sted i universet uten mål og mening? Var ikke hjulet også et forankringspunkt, noe positivt?
      Klok mann, og om mulig ble jeg enda mer glad i det bildet.
      Må en eller annen gang få meg en reproduksjon på veggen hjemme.

    4. Jeg er så glad jeg har sluppet ut av hamsterhjulet stort sett for godt. Det hender jeg er med noen runder enda, men det varer ikke så lenge av gangen 😊
      Fortsatt god jul til deg 🤶

    5. Jeg har en fornemmelse av at de fleste ikke tenker over at farta i hamsterhjulet kan reguleres. Det ansvaret må den enkelte ta sjøl. Du kan til og med hoppe ut av det. Når alt kommer til alt, så er det fint lite her i verden man MÅ. Hva man vil – det er noe helt annet 😏.

      Kos deg med pustepause 😊.

    6. Jeg så filmen Tante Pose i dag for første gang på mange år. utenom det så jeg Merry Christmas Mr. Bean Og det var det for min del. Det er deilig med en pause fra alt og fint med hvit jul. Lenge siden vi har hatt så mye snø hele jula. Hverdagens mas er som sjelden stopper. Skal gjøre en innsats i romjula. Gavene er greie for min del – setter pris på alt så det er bra.. Ha en fin kveld.

    7. Det er noe i det, altså.🤔
      Men vi blir så innmari fort med på farta inni hamsterhjulet…
      Fortere og fortere går det.
      Men da er det innmari godt når det kommer dn rolig 1. juledag altså.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg