Når ikke forandringer fryder…

 

Jeg er nok en person som har bittelitt forandrings-vegring. Eller kanskje ikke så lite en gang.. 
Jeg liker oversikt.. 

Liker å vite at jeg har kontroll..
Liker å vite hva jeg skal gjøre, for å kunne yte mitt beste.. Og synes vel egentlig ikke at noe under mitt beste er bra nok. Det gjør at når forandringer kommer, så er de langtfra noen fryd for meg… Særlig hvis det skjer FORT og uten noe særlig oversikt..

 

 

Når slike situasjoner oppstår blir jeg nok litt alvorlig i starten. Og ikke bare i starten kanskje, men det varer en stund, til det opprettes oversikt og følelse av at jeg vet hva som skjer. Da smiler jeg igjen..

 

 

I forhold til den verste Corona-perioden var det hele ganske absurd. Og det var det jo for alle. Jobb-situasjonen og hjemmesituasjonen forandret seg over natta. Og man kunne jo egentlig bare ville legge seg ned i fosterstilling og grine litt. Men nå er jo ikke dette med verken GRINE eller DEPPE noe særlig meg. Jeg stanger hodet i veggen, smeller det hardt inni der og går på videre. Jeg GIR MEG IKKE!!

Så med et hav av sommerfugler i magen og en del søvnløse netter har jeg stått opp hver morgen, bedt om en himla masse hjelp og fortsatt. Til ting begynte å falle på plass…. Og det kom nye forandringer og utfordringer… Så var det samme greia igjen…

 

Jeg har lært masse om meg selv..og om andre. Jeg har innimellom kjent meg utrolig inkompetent til det jeg skulle gå løs på. Samtidig som jeg også innimellom har kjent meg engasjert, flink, glad og stolt når jeg har begynt å få til ting.  

 

I morgen begynner jeg igjen delvis på jobb utafor huset. Et par dager i uka. Det er jo igjen en forandring, fra det jeg har gjort NÅ en lang periode. Kjenner at det også blir litt uvant… Til det kommer på plass en rutine i det… Huske alle smittevernsregler, og andre ting ved fysisk tilstedeværelse på jobb. Men jeg GLEDER MEG! Veldig også!  Det blir godt å se folk igjen, noen ganger i uka på jobb. 

 

 

 

#forandringer #jobb #tilpasning

4 kommentarer
    1. jeg er litt “både og” liker at jeg har kontroll..men syns også nye utfordringer er spennende.. men helst slike man velger selv.. Nyyyydelige sommerbilder av fineste deg .. Klem <3

    2. Ja jeg er også litt slik………. forsiktig og litt i vegring, til jeg har fått det inn for huden og vent meg til det nye……….

      Lykke til i dag! og i dagene fremover 🙂 klem

    3. Uff, ja slitsomt å måtte sette seg inn i så mye nytt, men du har jo klart det så bra og ros av sjefen! 😀 Nå behersker du dette også, – men blir sikkert godt å treffe kollegaene igjen! Det blir liksom ikke det samme å jobbe hjemme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg