Når kjæresten “matcher”….

Når man leter etter en partner, vil man da egentlig ha en klone av deg selv? En som likner i ett og alt, inni og utenpå?

Mange vil nok svare et høyt og rungende NEI på dette. Men mange begynner også ganske umiddelbart etter man er “erklært” et par å prøve å forandre partneren. Filmsmaken er ikke som den skal. Og hvorfor er ikke partneren litt mer glad i sport og teater, som en selv? Døgnrytmen passer ikke sammen. Og hva er dette greiene med å spise kjøtt liksom? Noe må gjøres!

Så kjemper de da.. hver sin kamp om å forandre den andre til noe som likner en selv.. 

Noen drar det også dit at man skal likne hverandre utseendemessig. Hvis man er rimelig lik hverandre i personlighet så KAN det hende at man automatisk velger litt samme hårfrisyre, stil eller grilldress… 😀 Men noen ganger så mistenker jeg at den ene parten har “bestemt” hvordan den andre også skal se ut..

 

 

 

I dag tidlig så jeg et par der kjæresten “matchet”. Det satte meg på denne filosoferingen. Hvor mye hadde han bestemt selv av dette? Jeg vet jo ikke…Jeg tenkte bare mitt. 

Hun var rosa fra topp til tå. Forskjellige rosa-nyanser. Selv håret var rosa. Knall rosa. Og ved hennes side går en mann fint matchende med lyserosa bukser, og rosa “rumpetaske”. Hadde han kommet alene i dette hadde jeg ikke vært i tvil om at dette var hans egen smak. Men side om side med henne så han ut til å være kledd opp til å matche…  Men hva vet jeg? Mulig han synes det var veldig hyggelig å vise sin samhørighet. Jeg aner jo ikke. 

 

 

21 kommentarer

Siste innlegg