Når man er “liten” og “svak”

 

Jeg er ikke kjent for å være så beskjeden, men jeg tror heller ikke jeg er kjent for å være så fryktelig “brautende”. Sånn midt på treet. 

Det som imidlertid er ganske klart, og som jeg ikke prøver å skjule, er at jeg har god selvtillit på det meste, og i alle fall har en god selvfølelse. Liker meg selv, og stort sett stolt og fornøyd med det jeg gjør.Det betyr ikke at jeg ALDRI føler meg liten og svak. Neida.. kan godt ha den følelsen innimellom jeg også. Riktignok ikke så OFTE, men det skjer.

 

 

Når jeg føler meg liten, litt svak, litt uten gnist…
Når jeg føler at noen andre prøver å bestemme hvordan jeg bør være…
Når jeg føler meg litt lite flink på det jeg skal kunne…

 

 

 

…da gir jeg meg IKKE!!

Da kjemper jeg mot vinden, for å prøve å bli stor igjen. Og som regel går det greit, og jeg blir akkurat passe størrelse igjen…Og fornøyd med meg selv.

 

 

Men det kan koste litt krefter. Det kan koste kanskje litt mer krefter enn man har.

 

Da er det godt når noen bryr seg <3 Da er det godt at noen tar “litt tak i meg” og sier: “Nå blir du hjemme”. “Nå skal du tenke på deg selv og helsen, framfor jobb”. 

Det er godt at noen tar litt “tak i meg” og gir meg inntrykk av at jeg er “flink nok” og “god nok”, selv om jeg bare ligger under pleddet….

Det er godt at noen tar litt “tak i meg” når jeg tydeligvis ikke helt klarer å “ta tak i meg selv”…

 

 

 

Takk for alle gode ord når jeg trenger det <3

 

 

 

#takk #livet #tanker #omsorg

9 kommentarer
    1. Ikke så lett å ta hensyn til seg selv..så veldig godt når noen sier at “nå er det nok”…nå må du først ta vare på deg selv 🙂
      Jeg har også et godt selvbilde..men er man sliten og har plager mangler man energi og futt så man kan få brukt det til fulle ! Har fått med meg om hosting og brist..så håper du pleier deg selv og kommer deg skikkelig på beina igjen snart.. Veldig søt i “pysjen”da… Klem <3<3

    2. Liker tegningene dine:-) Ikke kjekt at du fikk ribbeinsbrist, uff. Kjedelig å bli syk med en gang jobben har begynt igjen, men helsen og DU er viktigere enn jobben. Så det viktigste er at du prøver å ha det så fint som mulig under pleddet og blir bedre igjen.:-) Kan kjenne meg veldig igjen i det siste du skrev likevel, selv om rammene er annerledes her. Sender stor klem <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg