Når man jobber med tegnspråk

 

“Arbeid føles bare som arbeid hvis du heller vil gjøre noe annet.” 
(Sitat: Ray Prince)

 

Mesteparten av livet mitt har jeg sett på jobb som noe som har vært nærmest en livsstil. 
Jeg husker at jeg de første årene jeg jobbet, kanskje de 10-15 første årene med jobb som lærer for hørselshemmede elever, syntes jeg var skikkelig heldig som skulle få BETALT i tillegg til å ha en så fantastisk hverdag. Tenk å få jobbe med tegnspråk og få LØNN i tillegg liksom!!

 

Nå er jeg ikke helt der lenger kanskje…. Jobbet i 30 år med dette nå,  og ser nok på lønn som en viktig del av jobben min også. Men jeg er fremdeles der at jeg synes jeg er verdenes heldigste som får jobbe med elever og med verdens vakreste språk: tegnspråk. 

 

 

Jeg har vært på jobb i dag. 
En myk start. Føltes ikke som jobb. Ville ikke være noe annet sted 😉

 

 

Har du hatt en fin dag? Jobb eller ferie?

 

 

 

 

#tegnspråk #jobb

7 kommentarer
    1. Selv synes jeg tegnspråk er fantastisk å kunne, og jeg angrer som en hund at jeg ikke valgte å gå videre med tegnspråkutdanning som jeg tenkte.

      Har venninne som er døv, og jeg kan alfabetet samt noen tegn. Gjør meg forstått med å bruke alfabetet, noen enkle tegn og skrive på lapp til henne. Hun kan ikke lese på munnen siden skolen hun gikk på ikke ville lære elevene å lese på munnen.

      Kjempeflott start på skoleåret 😊

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Godt når jobben gir en så mye, og at man liker den nesten like godt som en hobby. 💕 Jeg skal jo på Oslo-tur med et par venninner på lørdag, men så fikk junior lyst til å dra dit også. Dermed dro vi to avgårde igår, og som du kan se av IG, så besøkte vi tigeren på Oslo S, og den var svær! Mye å se og en fornøyd gutt på vei hjem! 🌸

    3. Det er godt å ha den følelsen for jobben sin. Jeg tror ingen er like glad i jobben hver dag, men sånn er det med alt i livet. Myk start etter ferien er bra. Venne seg til hverdagene igjen…💜

    4. Det er godt å ha den følelsen for jobben sin. Jeg tror ingen er like glad i jobben hver dag, men sånn er det med alt i livet. Myk start etter ferien er bra. Venne seg til hverdagene igjen…💜

    5. Sant som du sier – noen ganger føles ikke jobb som jobb…. det er da alt er perfekt! Akkurat nå er jeg inne i en periode der jeg heller ville gjort noe annet, men…. antar det går seg til! Heldigvis har vi jobber som vi er glade i – du og jeg! Alt blir enklere da! Og lønn er viktig – det er jo den vi “lever av”! Klem <3

    6. Sånn en fantabulastisk fargerik start på skoleåret, da! Håper dagen var fin!

      Jeg har hatt en rolig hjemmedag, i Spania. Sovet og slappet av, drept en møll, og ellers knotet med en forsikringssak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg